۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
نیاز آب شرب مراغه در ۲۰ سال آینده برطرف می‌شود
با بهره‌برداری از مخزن زلال‌ساز تصفیه خانه آب

نیاز آب شرب مراغه در ۲۰ سال آینده برطرف می‌شود

مراغه- معاون عمرانی فرماندار مراغه گفت: با بهره‌برداری از مخزن زلال‌ساز تصفیه خانه آب، نیاز این شهرستان به آب شرب بهداشتی تا ۲۰ سال آینده مرتفع خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی فرمانداری مراغه، نقی مسکینی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از عملیات احداث مخزن زلال ساز تصفیه خانه آب مراغه افزود: احداث این مخزن در راستای ارتقای کیفیت آب شرب و نیز تامین نیازهای آبی شهروندان در مناطق شهری و روستایی، از سوی شرکت آب و فاضلاب انجام می شود.

وی ادامه داد: این طرح با توجه به توسعه مناطق مختلف شهری و نیاز برخی روستاهای حاشیه شهری در سال های اخیر، اهمیتی حیاتی برای شهرستان دارد.

وی اضافه کرد: تصفیه خانه آب فعلی این شهرستان با حدود ۲۴ سال قدمت نیاز به توسعه داشته و احداث مخزن زلال ساز با حدود هفت میلیارد تومان اعتبار اولیه در این راستا انجام می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مراغه نیز گفت: طرح ساخت مخزن زلال ساز در راستای افزایش ظرفیت و کیفیت آب شرب و توسعه و تجهیز تصفیه خانه آب این شهرستان در حال اجراست.

ابراهیم سلیمانی افزود: این مخزن زلال ساز به منظور کاهش تاثیرات سیلاب ها بر کیفیت آب شرب در تصفیه خانه این شهرستان در حال ساخت است و زمینه ساز ماندگاری بیشتر آب در این مخزن و تسهیل در روند زلال سازی آن خواهد شد.

وی ادامه داد: این مخزن در محل تصفیه خانه آب شرب این شهرستان و با ظرفیت پنج هزار متر مکعبی و با حدود هفت میلیارد تومان اعتبار اولیه و با حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، این طرح در یک سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

کد خبر: ۵۶٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha