۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
مانع از دسترسی ایران به ۷۰ میلیارد دلار درآمد نفتی شدیم
وزیر امور خارجه آمریکا:

مانع از دسترسی ایران به ۷۰ میلیارد دلار درآمد نفتی شدیم

پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد تحریم‌های این کشور توانسته مانع از دسترسی مستقیم ایران به ۷۰ میلیارد دلار درآمد نفتی شود.

به گزارش بازار، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد، تحریم‌ها توانسته‌اند دسترسی ایران به درآمدهای نفتی را محدود کند.

پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا به نقل از پامپئو نوشت: «از ماه می سال ۲۰۱۸ (خروج آمریکا از برجام) مانع از دسترسی مستقیم ایران به بیش از ۷۰ میلیارد دلار درآمد نفتی شدیم و ممانعت از این دستیابی را ادامه خواهیم داد تا از دسترسی به سالانه ۵۰ میلیارد دلار از سوی ایران جلوگیری کنیم».

پامپئو مدعی شد: «این تحریم‌ها بخشی از فشار برای ایجاد خاورمیانه جدید است، کشورهایی که از عواقب خشونت‌های ایران رنج برده‌اند متحد کرده و منطقه‌ای آرام‌تر و با ثبات‌تر از قبل را دنبال می‌کند».

در ادامه این ادعاهای نخ‌ نما آمده است: «کاهش این فشار، انتخابی خطرناک است و همکاری‌های جدید برای ایجاد صلح در منطقه را تضعیف و جمهوری اسلامی را تقویت می‌کند».

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در توجیه این ادعا می‌افزاید: «در این مورد بحثی نیست که تعلیق تحریم‌ها برای تأمین تروریسم از سوی ایران به چه معناست: ایران از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ از رفع تحریم‌ها که از طریق برجام میسر شد بهره جسته و هزینه‌های دفاعی خود را بیش از ۳۰ درصد افزایش داد».

کد خبر: ۵۶٬۰۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha