۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳
کرونا، بانک های روسیه را در آستانه ورشکستگی قرار داد

کرونا، بانک های روسیه را در آستانه ورشکستگی قرار داد

بسیاری از بانک های روسیه در شرایط شیوع همه گیر کرونا و مسائل و پیامدهای اجتماعی و اقتصادی ناشی از این ویروس همه گیر در آستانه ورشکستگی قرار گرفته اند.

به گزارش بازار، رسانه های روسی ازجمله شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه و شبکه تلویزیونی ان. ت. و روز دوشنبه در گزارش های خود به امکان لغو مجوز فعالیت دهها بانک روسیه اشاره کردند.

براساس این گزارش ها، در سال آینده بخاطر شیوع همه گیر ویروس کرونا، بانک مرکزی روسیه به پاکسازی عرصه بانکی از بانک های ضعیف و فاقد سرمایه کافی و قابل توجه خواهد پرداخت.

شبکه تلویزیونی سراسری ان. ت. و روسیه اعلام کرد که در سال آینده ۳۵ بانک روسیه که ۱۰ درصد بانک های روسیه را شامل می شوند، با تصمیم بانک مرکزی این کشور تعطیل خواهند شد

در گزارش این رسانه با استناد به گزارش ریتینگ و درجه بندی بانک های روسیه که توسط آژانس روسی «اکسپرت ار. ای» تهیه شده است ۲۶ درصد بانک های روسیه در زمان حاضر با زیان فعالیت می کنند. ۳۶ درصد بانک های روسیه هم با کاهش شدید سرمایه مواجه شدند.

این آژانس تحلیل مسائل مالی پیش بینی کرد که تعداد بانک هایی که سرمایه خود را ازدست می دهند تا پایان سال ۲۰۲۰ افزایش خواهد یافت و به همین دلیل انتظار می رود در سال آینده مجوز کار تعداد بیشتری از بانک های روسی لغو شود.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه هم در این مورد گفت: از ماه ژانویه تا سپتامبر سال جاری(دی تا شهریور)، نیمی از کل بانک های روسی با خروج سرمایه مواجه شدند.

این رسانه افزود: به عقیده تحلیلگران امور مالی، در وهله اول بانک های کوچک و متوسط در خطر ازدست دادن سرمایه و لغو مجوز فعالیت قرار دارند. این بانک ها به شدت به سرمایه مردم و نیز بخش تجاری کوچک و متوسط وابسته هستند و به همین دلیل در شرایط شیوع همه گیر ویروس کرونا، پیامدهای آن را حس می کنند.

آخرین آمار کرونا در روسیه
۲۵ هزار و ۱۷۳ بیمار جدید در طول ۲۴ ساعت گذشته در روسیه شناسایی شد و مجموع مبتلایان به دو میلیون و ۱۱۴ هزار و ۵۰۲ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، طی ۲۴ ساعت اخیر ۳۶۱ بیمار جان باخته و مجموع جان باختگان به ۳۶ هزار و ۵۴۰ نفر افزایش یافت

۱۶۰۰۲ بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز اخیر بهبود یافته و مجموع بهبودیافتگان به یک میلیون و ۶۱۱ هزار و ۴۴۵ نفر افزایش یافت

بیشترین موارد ابتلا در ۲۴ ساعت اخیر در مسکو (۶۸۶۶ مورد)، سنت پترزبورگ (۲۹۲۶ مورد) و حومه مسکو (۹۷۱ مورد) به ثبت رسیده است.

کد خبر: ۵۶٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha