۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
تخصیص ۳۵۰ تن روغن به قنادی‌های تهران
رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران خبر داد

تخصیص ۳۵۰ تن روغن به قنادی‌های تهران

بهره مند، رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران اظهار کرد: دولت سهمیه ای حدود ۳۵۰ تن به اتحادیه تخصیص داده که بین قنادی ها توزیع می کنیم.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، علی بهرمند در مورد مشکل توزیع روغن و آرد اظهار کرد: قنادان وضعیت خوبی ندارند، دولت اعلام کرده که مقداری روغن به بازار تزریق کرده اما در بازار آزاد قیمت روغن تفاوتی ندارد و همچنان بالا و همینطور کمیاب است.

وی افزود: دولت سهمیهای حدود ۳۵۰ تن به اتحادیه تخصیص داده که بین قنادیها توزیع میکنیم. البته توزیع به طور مستقیم توسط اتحادیه انجام نمیشود، اتحادیه تعداد کارگر هر واحد را بر اساس تعداد بیمه شدهها به شرکت روغن نباتی اعلام کرده و آنها سهم هر قنادی را بر اساس تعداد کارگران به دست آنها میرسانند.

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران در مورد محدودیتهای کرونایی گفت: قنادها وضعیت اسفباری دارند. قنادیها بسته هستند در حالیکه بسیاری از اصناف دیگر فعالیت داشتند که هیچکدام از اینها هم به قدر واحدهای قنادی اشتغالزایی ندارند. حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر فقط در تهران به طور مستقیم در قنادیها کار میکنند که الان بیکار شدند و دولت هم کمکی نمیکند. به نظر میرسد تصمیماتی که گرفته شده یک مقدار تبعیضآمیز هستند.

وی تصریح کرد: کافهها و رستورانها باز هستند و به صورت بیرونبر کار میکنند. کار قنادان که به ذاتا بیرونبر است، پروتکلها هم که کاملا رعایت میشوند و همیشه پیشتاز بودند. صنف ما به مشکل برخورده است، الان توان پرداخت چکهایشان را ندارند.

بهرمند خاطرنشان کرد: در فروشگاههای زنجیرهای با ازدحامی که ایجاد میشود خطر کرونا بیشتر است یا قنادی که پروتکلها را هم رعایت میکند؟ همکاران من با این تعطیلی حتما به مشکل خواهند خورد و توان پرداخت حقوق کارگرانشان را ندارند.

کد خبر: ۵۶٬۰۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha