۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
صادرات ۷۶۷ میلیون دلار از ایران به استان نینگبو چین
رئیس شورای ارتقاء تجارت بین المللی چین کمیته نینگبو اعلام کرد:

صادرات ۷۶۷ میلیون دلار از ایران به استان نینگبو چین

بندرعباس - رئیس شورای ارتقاء تجارت بین المللی چین کمیته نینگبو گفت: در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۰ صادرات و واردات بین نینگبو و ایران به یک میلیارد و ۸۸ میلیون دلار رسیده است که ۳۲۱ میلیون دلار آن صادرات به ایران و ۷۶۷ میلیون دلار صادرات آن از ایران است.

به گزارش خبرنگار بازار، گوانجینگ جو در نشست آنلاین معرفی فرصت ها و پتانسیل های هرمزگان نینگبو، که به صورت وبینار در محل اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی بندرعباس برگزار شد، استان نینگبو که در امتداد ساحل چین شرقی و بال جنوبی رود دلتای یانگ تسه واقع شده است.

وی اضافه کرد: در پایان سال ۲۰۱۹، این شهر هشت میلیون و ۵۴۲ هزار نفر جمعیت داشت و تولید ناخالص داخلی منطقه ای آن به ۱۱ هزار و ۹۸۵ تریلیون RMB رسید. نینگبو شهری بندری با سابقه طولانی و افراد برجسته بسیار است. این به عنوان یادبود زنده یاد جاده ابریشم باستان نامگذاری شده است. بندر نینگبو-ژوشان در حمل و نقل بار و کانتینر در رتبه های برتر قرار دارد و به عنوان یک مرکز اصلی در افتتاح چین و تجارت بین المللی نقش دارد. نینگبو از شهرت "یک شهر فرهنگ و دروازه ای به جهان" برخوردار است.

گوانجینگ جو تاکید کرد: استان نینگبو همچنین سابقه طولانی در تجارت با ایران دارد. از ۱۵۰۰ سال پیش، مبادلات اقتصادی و تجاری بین دو طرف آغاز شد. در سالهای اخیر ، مبادلات بیشتر و مکرر شده است.

وی تصریح کرد: در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۰ ، صادرات و واردات بین نینگبو و ایران به یک میلیارد  و ۸۸ میلیون دلار رسیده است که ۳۲۱ میلیون دلار آن صادرات به ایران و ۷۶۷ میلیون دلار صادرات آن از ایران است. تا پایان سپتامبر سال جاری میلادی ، تعداد  ۴۹ پروژه ایران تصویب شده است. سرمایه گذاری خارجی قراردادی به ۱۱ میلیون و ۶۴ هزار دلار و سرمایه گذاری خارجی واقع شده به چهار میلیون و ۱۵ هزار دلار رسیده است. هفت شرکت و سازمان نینگبو وجود داشته است که در ایران تأیید شده اند و سرمایه گذاری از چین را به ارزش یک میلیون و سه هزار دلار ثبت کرده اند.

رئیس شورای ارتقاء تجارت بین المللی چین کمیته نینگبو اظهار کرد: شورای ارتقا تجارت بین المللی چین –نینگبو به عنوان یک شعبه محلی از CCPIT، پل ارتباطی برای اتصال اتاق های بازرگانی و شرکت ها در داخل و خارج از کشور است. تاکنون CCPIT نینگبو با بیش از ۱۰۰ اتاق بازرگانی در خارج از کشور همکاری ایجاد کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی بین المللی چین –نینگبو اظهار کرد: CCPIT نینگبو تجارت را از طریق مبادلات با اتاق بازرگانی، بازدید پرسنل، مذاکرات و مبادلات اقتصادی و بازرگانی و همچنین برگزاری و مشارکت در انواع نمایشگاه ها توسعه می دهد. همچنین اطلاعات خارجی در مورد اقتصادی و بازرگانی را در اختیار شرکت های بازرگانی خارجی قرار می دهد و در حل اختلافات در تجارت بین المللی به شرکت های نینگبو کمک می کند.

وی اضافه کرد: سومین نمایشگاه بین المللی واردات چین که چندی پیش پایان یافت، مطمئناً فرصتهای تجاری را برای کشورهای ابتکار کمربند و جاده مانند ایران فراهم می کند. CCPIT نینگبو برای پیشبرد بیشتر توسعه تجارت دو طرف ما نقش های فعال تری را بازی خواهد کرد.

راهکارهای دولتی نتوانسته مشکلات تجاران هرمزگانی را رفع کند
محمدرضا صفا، رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی بندرعباس نیز در این نشست وبیناری، اظهار کرد: هرمزگان از دیرباز به واسطه پیشینه قوی ساکنان آن در امور بازرگانی، تولید و صنعت به عنوان استان و خطه ای مهم نه تنها در ابعاد ملی بلکه در ابعاد منطقه ای و فرامنطقه ای دارای اهمیت و جایگاه بوده است.

وی اضافه کرد: این استان در کنار ظرفیت های جغرافیایی و مرزی خود توانسته است با بهره گیری از نیروی انسانی و تاجران و بازرگانان باتدبیر و با اخلاق سهمی مهم در گردش کالا و تقویت اقتصاد محلی و حتی منطقه ای ایفا کند.

صفا تاکید کرد: هرمزگان در این سال ها که کشور با تحریم های  ظالمانه روبرو بوده است کماکان به عنوان استانی پویا و  فعال در حوزه تجارت و بازرگانی باقی مانده کما اینکه بسیاری از بازرگانان و تاجران این خطه تاکنون آسیب ها و زیان های فراوانی دیده اند که اغلب تدابیر  و راهکارهای دولتی نیز نتوانسته است کمک شایانی به رفع کامل مشکلات این قشر داشته باشد.

وی تصریح کرد: که امید است این مشکلات در آینده و با تغییر سیاست های کلان در حوزه تجارت، اقتصاد و بازرگانی رفع شده و بتوانیم شاهد پویایی هر چه بیشتر اقتصاد در عرصه های ملی باشیم.

وی با اشاره حوزه های آموزشی اتاق بازرگانی، گفت: در حوزه آموزش چه از نوع نرم افزاری و چه از نوع فنی و حرفه ای و برخورداری جامعه هدف، اتاق بازرگانی ایران و به تبع آن اتاق بازرگانی بندرعباس توجه ویژه ای به مبحث آموزش و افزایش دانش کارکنان و جامعه هدف خود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی بندرعباس اضافه کرد: در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای استان نیز اگر بتوانیم آموزش ها را به سمت تخصصی در حوزه بازرگانی، تجارت، تولید و صنعت پیش ببریم می توانیم شاهد ثمرات خوبی در این راستا باشیم و در این میان اتاق بازرگانی بندرعباس نیز تا حد امکان حمایت های مادی و معنوی خود در ابعاد آموزشی مرتبط در فنی و حرفه ای را خواهد داشت.

وی تاکید کرد: هر چند می دانیم که این استان در ابعاد آموزشی به ویژه در حوزه صنایع، تولیدات، کشاورزی و گردشگری و غیره نیاز به توجه بیشتر دارد، اما کارهای صورت گرفته در یکی دو دهه اخیر در حوزه آموزش و فنی حرفه ای جای بسی خوشحالی و قدردانی دارد.

کد خبر: ۵۵٬۹۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha