۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
سامانه جدید بارشی فعال در راه است
کارشناس سازمان هواشناسی:

سامانه جدید بارشی فعال در راه است

احمدی، کارشناس سازمان هواشناسی از نفوذ سامانه بارشی کاملا فعال و گسترده از پنجشنبه و جمعه در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، معصومه احمدی با بیان اینکه این سامانه بارشی بیشتر مناطق نیمه غربی و شمالی کشور را در بر می‌گیرد، گفت: بیشترین بارش‌ها در نواحی غربی به خصوص دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس اتفاق خواهد افتاد و در این باره هشدار صادر شده است و اطلاع رسانی‌های بعدی نیز انجام می‌شود.

وی گفت: در پایتخت هم به تناوب برای امروز بارندگی پیش بینی می‌شود و به نظر می‌رسد بارش‌ها برای فردا و پس فردا کم و حتی قطع شود، اما برای پایان هفته در پایتخت دوباره پیش بینی بارندگی داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهدامروز سامانه بارشی در بخش‌های شمالی کشور فعال است، افزود: بر این اساس در بخش‌هایی از استان‌های ساحلی دریای خزر به خصوص استان گیلان، بخش‌هایی از استان مازندران و تا حدودی گلستان و با شدت کمتر در شمال شرق استان خراسان شمالی بارندگی ادامه خواهد داشت.

احمدی گفت: در نواحی سردسیر و ارتفاعات البرز بارش برف دور از انتظار نیست و همینطور در بخش‌های جنوبی‌تر کشور به ویژه در جنوب و شرق کشور یعنی استان‌های هرمزگان، بخش‌هایی از کرمان و بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و استان یزد امروز هم بارندگی خواهیم داشت، اما از میزان بارش‌ها فردا کاسته می‌شود.

وی افزود: فردا بر میزان و شدت بارش‌ها در سواحل دریای خزر افزوده می‌شود و به لحاظ شرایط دمایی ماندگاری هوای سرد را خواهیم داشت، اما از روز چهارشنبه تا پایان هفته در نواحی شمالی و به خصوص شمال شرق کشورمان افزایش نسبی دما اتفاق خواهد افتاد.

کد خبر: ۵۵٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha