۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
اختصاص ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی واحدهای آسیب‌دیده از سیلاب در استان سمنان
مدیرکل بنیاد مسکن سمنان خبر داد:

اختصاص ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی واحدهای آسیب‌دیده از سیلاب در استان سمنان

سمنان – مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان بابیان اینکه سیلاب ابتدای سال به یک هزار واحد مسکونی در استان خسارت وارد کرده است، گفت: ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی واحدهای آسیب‌دیده استان اختصاص یافت.

علیرضا فلاحی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به برگزاری سیزدهمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و مدیریت بحران استان سمنان با بیان اینکه در حادثه سیلاب ابتدای سال جاری، یک هزار و ۲۴۸ واحد مسکونی دچار خسارت شده است، اظهار داشت: درمجموع ۲۵ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان تسهیلات برای بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی که در حادثه سیل خسارت دیدند اختصاص‌یافته است.

وی بابیان اینکه دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از این اعتبار برای بازسازی منازل مسکونی شهری است، تصریح کرد: در بخش احداثی شهری در ارزیابی اولیه ۱۱۰ واحد مسکونی خسارت دیدند که از این تعداد ۴۵ واحد مسکونی شهری، مصوبه هیئت دولت دریافت و برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند و تاکنون ۴۲ واحد منجر به عقد قرارداد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان بابیان اینکه در بخش احداثی روستایی یک هزار و ۱۳۸ واحد آسیب‌دیده است، افزود: یک هزار و ۱۵۰ واحد مصوبه هیئت دولت دریافت کرد و از این تعداد ۶۸۵ واحد موردنیاز به بانک معرفی شدند.

فلاحی با اشاره به اینکه از این تعداد ۵۸۸ واحد عقد قرارداد انجام دادند، تأکید کرد: درمجموع ۲۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان اعتبار جذب‌شده است که این رقم برابر با ۶۱ درصد از کل بودجه تخصیصی است.

وی با اشاره به اینکه درمجموع یک هزار و ۱۲۴ واحد نیاز به تعمیر داشت که ۵۸۸ واحد شهری و دو هزار و ۵۵ واحد روستایی بود، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۵۵۹ واحد شهری و یک هزار و ۳۲۵ واحد روستایی به بانک معرفی شدند و ۵۵۳ واحد شهری و یک هزار و ۳۱۶ واحد روستایی منجر به عقد قرارداد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان بابیان اینکه درمجموع ۱۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار جذب‌شده که رقم معادل ۹۹ درصد کل بودجه تخصیصی است، تصریح کرد: در حال حاضر ۴۸۶ واحد فنداسیون شده، ۲۳۵ واحد اسکلت‌بندی و ۶۴ واحد دیوارچینی شده است.

فلاحی گفت: برای ساخت واحدهای آسیب‌دیده شش تن و ۸۹۷ کیلوگرم سیمان درخواست و تاکنون دو تن و ۷۸۰ کیلوگرم تحویل‌شده است.

کد خبر: ۵۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha