۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
تعداد اشتغال ایجاد شده در معادن زنجان دو هزار نفر است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان:

تعداد اشتغال ایجاد شده در معادن زنجان دو هزار نفر است

زنجان-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان،گفت:تعداد اشتغال ایجاد شده در معادن استان زنجان بیش از دو هزار و ۶۷۱ نفر است.

فرامرز نیک سرشت در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه یکی از مشکلات فعلی  استان مربوط به بخش معدن اسـت، گفت: در حوزه معدن، چه در زمینه تولید داخلی و چه در خصوص واردات با کمبود مواد معدنی مواجه هستیم.

وی اظهار کرد: این در حالی است که باید دغدغه‌هایی چون انتقال ارز، ثبت ارز، ثبت سفارشات و واردات بدون انتقال ارز را نیز به این مشکلات اضافه کرد که برخی از این موارد در حوزه اداری رقم می‌خورد و خوشبختانه هم دولت همراهی کرد و هم شاهد پیگیری مدیران استانی و نیز بخش خصوصی برای رفع این مشکلات بودیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، از وجود معضلی به نام مشکلات صادرات شمش روی در استان زنجان خبر داد و گفت: دولت با توجه به مصوبه‌ای که در این خصوص داشت، عرضه شمش روی باید در بازار بورس انجام می‌شد تا نیاز داخل کشور را از این حیث تامین می‌کرد و سپس مجوز صادرات اخذ می‌شد که خوشبختانه با ورود وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز همراهی گمرک، در حال عبور از این مرحله هستیم و دپویی که در حدود ۶۰ هزار تن بود، کاهش چشم‌گیری داشته است.

نیک سرشت تامین ماشین‌آلات و مواد اولیه را نیز جزو مشکلاتی دانست که امروز با همتی که در استان صورت گرفته، تا حدود زیادی رفع شده است، افزود: علاوه بر این امسال نمایشگاه توانمندی ساخت داخل را داشتیم که منجر به عقد ۱۲ مورد قرارداد شد. 

وی ابراز کرد: این مهم می‌تواند قدم بسیار خوبی برای خودکفایی، استقلال و بریدن وابستگی به کشورهای بیگانه در تامین قطعات و تجهیزات بوده و زمینه را برای استفاده توان نیروی انسانی و توانمندی داخلی فراهم کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، تصریح کرد: بی‌تردید همه این موارد نشان‌دهنده آن است که در عرصه اقتصادی رو به جلو حرکت کرده و ایستایی و توقف نداشته‌ایم، هر چند منکر وجود مشکلات متعدد در این زمینه نیز نیستیم.

نیک سرشت  از وجود ۳۸۲ معدن در استان زنجان خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۲۰ معدن فعال و ۶۲ معدن غیر فعال است و  تعداد اشتغال ایجاد شده در معادن استان زنجان بیش از دو هزار و ۶۷۱ نفر است.

کد خبر: ۵٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha