۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
۱۷ میلیون مترمکعب تصفیه خانه آب در مازندران احداث می شود
مدیرعامل آب منطقه ای مازندران:

۱۷ میلیون مترمکعب تصفیه خانه آب در مازندران احداث می شود

ساری - مدیرعامل آب منطقه ای مازندران گفت: طبق طرح جامع تامین آب شرب، ۱۷ میلیون مترمکعب تصفیه خانه آب در استان هدف گذاری و ساخته می‌شود.

محمدابراهیم یخکشی در گفتگو با خبرنگار بازار درباره وضعیت آب شرب مازندران، یکی از مسائل مازندران را تامین آب شرب اعلام کرد و گفت: به دلیل حضور مسافران زیاد، تقاضا برای آب در استان بالا است.

وی با بیان اینکه سدهای ما توسعه پیدا نکرده است گفت: ۷۰ درصد آب ها سطحی و ۳۰ درصد زیرزمینی بوده و تمامی منابع تامین آب ها زیرزمینی است و از نظر کیفی شرایطی مناسبی در این بخش نداریم زیرا منابع آب ما دارای آهن و منگز و در برخی موارد شور هستند.

وی با بیان اینکه آب شرب خیلی کیفی تاکنون نداشتیم، افزود: با توجه به مشکلاتی که وجود داشت، تصمیم بر تهیه طرح جامع آب شرب استان گرفتیم.

یخکشی با عنوان اینکه طرح جامع آب شرب استان مازندران تصویب شده است، ادامه داد: ریل گذاری خوبی برای تامین آب شرب شده و تمام شهرها و روستایی در قالب دو مجتمع شهری و روستایی و شش ردیف بودجه ای در حال آبرسانی است.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با بیان اینکه ۸۰ درصد روستاها در قالب مجتمع های آبرسانی شهری و روستایی آبرسانی می شود، گفت: در قالب طرح جامع، ۱۷ تصفیه خانه آب ساخته می شود.

وی ادامه داد: در مجتمع ساری و میاندرود چهار شهر و ۳۲۵ روستا هدف گذاری شده است و در طرح جامع پنج میلیون نفر با ۳۷۴ میلیون مترمکعب آب و احداث ۱۷ میلیون مترمکعب تصفیه خانه هدفگذاری شده است.

کد خبر: ۵٬۵۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha