۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۶
«احیای تولید و آبرسانی» توشه سفر سیزدهمی ها | دولتمردان در سمنان گُل کاشتند
بازار گزارش می‌دهد؛

«احیای تولید و آبرسانی» توشه سفر سیزدهمی ها | دولتمردان در سمنان گُل کاشتند

سمنان- فصل دوم از سفرهای استانی دولت سیزدهم به استان سمنان در دو قسمت روایت شد سفری که با حضور رئیس جمهور در سه شهرستان سمنان، دامغان و شاهرود همراه بود. 

بازار، گروه استان ها: دومین سفر استانی هیات دولت سیزدهم به استان سمنان انجام شد بعد از سفر اول که سیزدهم آیان ماه ۱۴۰۰ صورت گرفت، دوباره مردم دیار قومس، میزبان حجت الاسلام رئیسی و هیات دولت بود. سفری که به اذعان دولتمردان، برکات خوبی برای استان سمنان داشته است.

سفر رئیس جمهور آخرین پنجشنبه فروردین ماه ۱۴۰۳ انجام شد رئیسی با هواپیمای تشریفات دولت به فرودگاه مرکز استان سمنان وارد شد و بعد از استقبال رسمی از سوی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و استاندار سمنان در مقابل میکروفون خبرنگاران ایستاد و اعلام کرد یکی از اهداف سفر بررسی مصوبات سفر اول هیات دولت و ایجاد مصوبات جدید در بعد اقتصادی و عمرانی است.

احیای تولید

رئیسی در ادامه صحبت های خود ضمن بیان اینکه گام‌های خوبی در نهضت ملی مسکن برداشته شده تا شاهد رفع نیاز مردم در این زمینه باشیم همچنین فعال کردن کارخانه‌های نیمه تعطیل و یا تعطیل از دیگر اقدامات خوب صورت گرفته در این استان است، گفت: کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است اما نگاه دولت به حل مسئله آب در این استان خواهد بود.

مراسم احیای ۲۰۱ واحد راکد استان سمنان در شهرک صنعتی سمنان و به میزبانی کارخانه کاشی سمند سابق و هفت آسمان امروز دومین برنامه سفر رئیسی در سمنان بود

بعد از دیدار با مسئولان، رئیس جمهور فرودگاه سمنان را به مقصد نیروگاه شهید باکری ترک کرد طرح‌های توسعه‌ای نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان لحظاتی بعد از ورود رئیس جمهور به استان به بهره برداری رسید آن هم در مراسمی که وزیر صمت و وزیر نیرو هم در آن حضور داشتند.

واحدهای سوم و چهارم نیروگاه با حضور هیات دولت به بهره برداری رسید و در نتیجه توان نیروگاه شهید باکری به دو برابر یعنی ۶۹۰ مگاوات افزایش یافت نیروگاهی که قبل از آن ۳۶۰ مگاوات برق تولید می کرد در خلال این مراسم سید محمد رضا استاندار سمنان اعلام کرد پروژه احداث بخش بخار این نیروگاه با سرمایه گذاری حدود ۳۰۰ میلیون یورو امروز به بهره برداری رسیده است.

«احیای تولید و آبرسانی» توشه سفر سیزدهمی ها | دولتمردان در سمنان گُل کاشتند

افتتاح طرح نیروگاهی در سمنان

همزمان با حضور رئیس جمهور در نیروگاه شهید باکری سمنان، وزیر جهاد کشاورزی از سیلوی ۱۰۰ هزار تنی شرق استان تهران و غرب استان سمنان که در گرمسار واقع است بازدید کرد طرحی که علیرغم ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دو سالی می شود که نیمه کاره رها شده و نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در این بازدید دستورات لازم را برای تامین برق، محوطه سازی و اقدامات نهایی این سیلو را صادر کرد تا بالاخره این طرح به بهره برداری برسد. این طرح سال ۹۳ کلنگ زنی شده بود.

معاون رئیس جمهور: با احیای هشت هزار و ۴۰۰ واحد راکد در دولت سیزدهم ۲۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌های مردمی احیا شده است

مراسم احیای ۲۰۱ واحد راکد استان سمنان در شهرک صنعتی سمنان و به میزبانی کارخانه کاشی سمند سابق و هفت آسمان امروز دومین برنامه سفر رئیسی در سمنان بود. کارخانه ای که ۱۲ سال قبل تعطیل شده بود و در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ با همت مسئولان و دولتمردان و جذب سرمایه گذار جدید بالاخره به تولید بازگشت و دوباره کوره های آن روشن شدند کارخانه ای که توانست اشتغال خوبی را نیز برای استان سمنان به همراه داشته باشد. گفتنی است در حاشیه این مراسم و در محوطه شهرک صنعتی سمنان نمایشگاهی از دستاوردهای صنعتی استان نیز برپا شده بود که رئیس جمهور از آن بازدید کرد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در مراسم احیای ۲۰۱ واحد راکد استان سمنان از احیای هشت هزار و ۴۰۰ واحد راکد در دولت سیزدهم با تثبیت ۱۹۵ هزار شغل در کشور خبر داد و گفت: ادامه احیای واحد های راکد در سال ۱۴۰۳ در زمره اولویت های دولت سیزدهم خواهد بود.

نگاه دولت به تولید

امیر حسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور سخنران دوم مراسم احیای واحد های راکد در شهرک صنعتی سمنان بعد از رئیس جمهور بود وی در این سخنرانی به عزم جدی دولت در زمینه رونق تولید اشاره کرد و گفت: با احیای هشت هزار و ۴۰۰ واحد راکد در دولت سیزدهم ۲۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌های مردمی احیا شده است.

همزمان با این مراسم در میامی با حضور وزیر ارتباطات پست ۴۰۰ کیلو وات افتتاح و کلنگ طرح فیبر نوری نیز با هدف ارتقای اینترنت به زمین زده شد. در غرب استان نیز دو باب خانه بهداشت با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد بهره برداری قرار گرفت. در همین فاصله وزیر بهداشت هم از بیمارستان امام حسین(ع) و مرکز جامع سرطان شاهرود بازدید کرد.

بهره برداری استخر شهدای دانش‌آموز سمنان با حضور وزیر آموزش و پرورش در مهدیشهر با اعتبار ۲۲۴ میلیارد و ۶۱۸ میلیون ریال از دیگر برنامه های دولت بود و کلنگ احداث خط ۶۳ کیلوولت عباس آباد- میامی نیز بر زمین خورد. پروژه مرکز خدمات جامع سلامت و محل زیست پزشک میغان با زیر بنای ۴۱۰ متر مربع دیگر طرحی بود که صبح پنجشنبه در شهرستان شاهرود به بهره برداری رسید.

«احیای تولید و آبرسانی» توشه سفر سیزدهمی ها | دولتمردان در سمنان گُل کاشتند

افتتاح طرح ها در دامغان

همزمان داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در دامغان حضور داشت وی از دامغان- جندق بازدید کرد و در مراسم افتتاح کارخانه فروسیلیس دامغان حضور پیدا کرد کارخانه ای که در نمونه خود یکی از بزرگترین ها در خاور میانه محسوب می شود. «صنایع فروآلیاژ پارس دامغان» با ظرفیت اولیه بالغ بر ۴۰ هزار تن به گفته علیزاده نماینده دامغان در مجلس بزرگترین کارخانه فروسیلیس کشور است.

علی اکبر علیزاده برمی نماینده دامغان در مجلس درباره این طرح به خبرنگار بازار، گفت: کارخانه بزرگ فروسیلیس دامغان در مرحله اول بیش از ۳۵۰ نفر اشتغال خواهد داشت و فاز اول آن ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری را در برداشته است همچنین این کارخانه امکان افزایش ظرفیت تا ۵۰ هزار تن را نیز دارد و در فاز های بعدی امکان ایجاد شغل برای یک هزار نفر را نیز دارد.

رئیس جمهور: دولت سیزدهم که آغاز به کار کرد، ناترازی هایی در زمینه آب و برق و تنش های آبی روبرو شد

در دامغان با حضور داود منظور معاون رئیس جمهور همچنین پست برقرسانی تاریخانه دامغان نیز مورد بهره برداری قرار گرفت هدف از این طرح، ارتقای برقرسانی در شهرستان دامغان بیان شده است. بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی با حضور رییس جمهور با ۸۶۰ نفر اشتغال در سمنان دیگر برنامه سفر رئیسی در مرکز استان سمنان بود به گفته مسئولان صمت استان سمنان این واحد ظرفیت تولید ۲۳۲ هزار تن انواع محصولات شیمیایی را دارد.

اشتغال بانوان

حجت الاسلام رئیسی در برنامه دیگر سفر خود به سمنان در مصلای امام خمینی(ره) حضور یافت تا در بین مردم مرکز استان سخنرانی کند وی با اشاره به اینکه امید و ایمان دو راه توسعه و پیشرفت کشور است، بیان کرد: دشمن امید مردم را نشانه گرفته است اما نگاه دولت این است که اگر با مشکلی روبرو شویم از کنار آن نگذریم بلکه برای آن راه حل ارائه کنیم و برای حل آنها چاره اندیشی کنیم.

در زمانی که رئیس جمهور در جمع مردم سمنان سخنرانی می کرد انسیه خزعلی معاون وی در سمنان از نمایشگاه توانمندی های بانوان سمنانی بازدید کرد و در جمع خبرنگاران از کاهش دو درصدی بیکاری بانوان در دولت سیزدهم در سراسر کشور خبر داد و گفت: دولت از اشتغال بانوان حمایت خوبی کرده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم بانک‌ها نیز برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به بانوان همکاری بیشتری داشته باشند، گفت: یکی از مهمترین مشکلات بانوان بازار فروش محصولات است که در این زمینه از بسترهای الکترونیکی بهره مند خواهیم شد.

«احیای تولید و آبرسانی» توشه سفر سیزدهمی ها | دولتمردان در سمنان گُل کاشتند

آبرسانی به گرمسار

۱۴۰ کیلومتر آن سو تر و در سمنان مراسم آغاز تست و آب اندازی خط انتقال طرح آبرسانی به گرمسار برگزار شد در این مراسم رئیس حوزه آبریز فلات مرکزی و شرقی وزارت نیرو حضور داشت. خط انتقال طرح آبرسانی به گرمسار تاکنون سه هزار و ۲۶ میلیارد ریال هزینه در برداشته است در مهدیشهر نیز وزیر آموزش و پرورش مدرسه شش کلاسه زنده یاد خدیجه نجم الدین را با اعتبار هشت میلیارد تومان افتتاح کرد.

رضا صحرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این مراسم ضمن بیان اینکه طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالا در اولویت تخصیص اعتبار از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور قرار دارند، گفت: تخصیص اعتبارات لازم در دولت سیزدهم توانست تا حد زیادی به تکمیل این طرح‌ها کمک کند.

مراسم تحویل زمین نهضت ملی مسکن و همچنین طرح جوانی جمعیت در استان سمنان دومین برنامه سفر رئیسی در شهرستان شاهرود بود

سمنان ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان شهرستان آرادان دیگر طرحی بود که ظهر پنجشنبه با حضور معاون وزیر بهداشت و در قالب سفر دوم هیات دولت سیزدهم به استان سمنان افتتاح شد این طرح در زمینی به مساحت یک هزار و ۹۰۰ متر مربع ایجاد شده است.

طرح های فناوری

معاون وزیر علوم اما در شاهرود مرکز تخصصی هوش مصنوعی پارک علم و فناوری استان سمنان را افتتاح کرد. محسن نظری رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان در گفتگو با خبرنگار بازار، اعلام کرد: راهبری افراد علاقه‌مند و متخصص برای ورود به کسب و کارهای حوزه هوش مصنوعی و تسهیل‌گری تیم‌های نوآور برای کسب و کار این حوزه در زمره اهداف این طرح است.

نشست شورای اداری استان سمنان دیگر برنامه حجت الاسلام رئیسی در مرکز استان سمنان بود که در استانداری تشکیل شد. رئیسی در این مراسم ضمن بیان اینکه ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشورمان فعالیت دارد، گفت: باید از ظرفیت این شرکت ها بهره کافی برده شود.

در ادامه سفر هیات دولت با حضور وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری خوابگاه دانشجویان پسر دانشگاه سمنان افتتاح شد این خوابگاه در دو طبقه و شش واحد ۶۰ متری ساخته شده و ظرفیت پذیرش ۵۰ دانشجوی پسر را دارد. همچنین زلفی گل در دانشگاه سمنان در مراسم رونمایی از شش محصول دانش بنیان شرکت کرد.

این شش محصول فناورانه شامل هیتر استیر دیجیتال پیشرفته با کنترل فازی شرکت دانش بنیان در زمینه تولید تخصصی انواع تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و همزن‌های آزمایشگاهی، ابرجاذب پالاسیل (گرید روغن)، هواساز دومرحله ای، گالینگور سنتی و مینی بوس بین شهری هستند.

«احیای تولید و آبرسانی» توشه سفر سیزدهمی ها | دولتمردان در سمنان گُل کاشتند

ورود به شاهرود

پس از نشست شورای اداری رئیس جمهور وارد شهرستان شاهرود و بعد از استقبال رسمی در فرودگاه به ورزشگاه تختی این شهرستان رفت وی در جمع مردم این شهرستان اعلام کرد: دولت برای تأمین آب پایدار برای شاهرود خود را موظف می‌داند و حتماً تأمین آب پایدار دنبال خواهد شد.

رئیس در بین مردم دامغان: شرایط بهداشتی و درمانی و وضع مراکز درمانی دامغان باید متحول شود

مراسم تحویل زمین نهضت ملی مسکن و همچنین طرح جوانی جمعیت در استان سمنان دومین برنامه سفر رئیسی در شهرستان شاهرود بود این مراسم در سالن ورزشی شهرداری شاهرود برگزار شد و جمعی از خانواده های شاهرودی به صورت نمادین از دست رئیس جمهور سند های ۲۰۰ متری زمین خود را دریافت کردند. در این مراسم یک هزار و ۱۵۰ قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت و دو هزار و ۵۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن تحویل مردم استان شد.

نوسازی مسکونی ها

معاون وزیر راه و شهرسازی همزمان با حضور رئیس جمهور در شاهرود در مراسم افتتاح ۳۹۲ نوسازی واحد مسکونی بافت فرسوده استان سمنان حضور پیدا کرد و گفت: کار تکمیل نوسازی ۲۵ هزار منزل مسکونی در بافت فرسوده به انجام رسیده است.

نشست حل مساله در قالب سفر دولت سیزدهم به استان سمنان برنامه دیگر رئیس جمهور در شهرستان شاهرود بود که شامگاه پنجشنبه برگزار شد در این نشست خبرنگاران حضور نداشتند اما به گفته مسئولان دولتی درباره تامین آب و مسائلی مانند کارخانه سیمان بیارجمند، نهضت ملی مسکن و مسکن مهر باقی مانده در شاهرود و احیای واحد های تولیدی و ... صحبت شده است.

طبق اعلام وبسایت اطلاع رسانی دولت رئیس جمهور در این نشست پس از شنیدن گزارش مشکلات و مسائل برخی موضوعات اولویت‌دار استان، دستورات لازم برای بررسی و رفع این موانع را صادر کرد. در ابتدای این جلسه موضوع کلان پروژه آزادراه حرم تا حرم و دو چالش عمده پیش‌روی این پروژه از جمله موضوع بازنگری در قرارداد احداث آن و همچنین تأمین منابع مالی مورد نیاز برای سرعت بخشیدن به اجرای این آزادراه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

«احیای تولید و آبرسانی» توشه سفر سیزدهمی ها | دولتمردان در سمنان گُل کاشتند

دامغان و حضور هیات دولت

صبح جمعه رئیس جمهور از شاهرود راهی دامغان شد برنامه ای که از ابتدا قرار نبود صورت گیرد اما اصرار مردم دامغان و پیگیری مسئولان این شهرستان سبب شد تا رئیس جمهور راهی این شهرستان نیز شود. رئیسی در نخستین گام در جمع مردم دامغان حضور یافت و گفت: شرایط بهداشتی و درمانی و وضع مراکز درمانی دامغان باید متحول شود زیرا این شهرستان علاوه بر جمعیت ثابت، میزبان جمعیت سیاری از زائران رضوی نیز است.

وی همچنین تاکید کرد: دولت سیزدهم که آغاز به کار کرد، ناترازی هایی در زمینه آب و برق و تنش های آبی روبرو شد و در بخش های قابل توجهی از کشور این امر مشاهده می شد اما نگاه ما نه تنها به آب و گاز بلکه نسبت به مسکن، اشتغال و مسائلی که کشور با آنها مواجه بود، حل مسئله است.

رئیس جمهور ایران اسلامی گفت: در سال ۱۴۰۰ بر خلاف ده سال گذشته که کمتر از یک درصد رشد اقتصادی را در کشور شاهد بودیم، توانستیم شاهد چهار درصد رشد اقتصادی باشیم آن هم تنها در شش ماهه دوم سال؛ در ۱۴۰۱ نیز شاهد رشد قریب به پنج درصد را شاهد بودیم و در سال ۱۴۰۲ اعلام شد شش درصد کشور رشد اقتصادی دارد. رئیسی بعد از جلسه با مسئولان دامغانی استان سمنان را ترک کرد.

کد خبر: ۲۸۳٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
      0 0
      سلام به استاندار محترم سمنان من کارگر هستم ماشین و خونه ندارم از آن مقام عالی تقاضای حداقل زمین دارم ممنون روستای درجزین