۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
رئیس جمهور به حوزه مسکن توجه چندانی ندارد
کارشناس حوزه مسکن:

رئیس جمهور به حوزه مسکن توجه چندانی ندارد

ایلاتی، کارشناس حوزه مسکن یکی از مشکلات در راه ساخت مسکن در دولت یازدهم و دوازدهم و عدم توفیق دولت در این مسیر را عدم توجه شخص رئیس جمهور به مسئله مسکن دانست و گفت: همراهی رئیس جمهور وجود نداشته باشد، اتفاق مثبتی در بخش مسکن رخ نخواهد داد.

به گزارش بازار، فرشید ایلاتی، کارشناس حوزه مسکن موضوع مسکن را یک مسئله فرابخشی دانست و عنوان کرد: وزیر راه و شهرسازی به تنهایی نمی‌تواند مسائل حوزه مسکن را مدیریت کند. در هفت سال گذشته شورای عالی مسکن تعطیل بوده است و رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی مسکن جلسات را تشکیل نداده است و در جلسات تشکیل شده نیز تنها معاونین وزرا شرکت کرده‌اند.

وی به مسکن مهر اشاره و بیان کرد: مسکن ملی به عنوان طرح مشابه اقدام ملی مسکن با حضور شخص رئیس جمهور جلسات را تشکیل می‌دادند و حتی در این حالت باز هم چالش‌هایی وجود داشت وگاها شاهد بودیم برخی وزارت‌خانه‌ها با رئیس جمهور وقت همراهی نمی‌کردند و کمبودهای حوزه خودشان را مطرح می‌کنند.

این کارشناس حوزه مسکن یکی از مشکلات در راه ساخت مسکن در دولت یازدهم و دوازدهم و عدم توفیق دولت در این مسیر را عدم توجه شخص رئیس جمهور به مسئله مسکن دانست و گفت: آقای اسلامی وزیر راه و شهرسازی دغدغه‌های بیشتری نسبت به وزیر سابق دارد اما تا همراهی رئیس جمهور وجود نداشته باشد، اتفاق مثبتی در بخش مسکن رخ نخواهد داد.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم در مدت باقی مانده از دولت اتفاقی در حوزه مسکن بیافتد، باید شورای عالی مسکن با ریاست خود رئیس جمهور احیا شود و شخصا خود آقای روحانی و تمام وزرای مرتبط با مسکن باید در جلسات حضور داشته باشند. یک میلیون متر مربع زمین، توسط وزارت جهاد کشاورزی باید در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد و این مسائلی است که نیاز به پیگری شخص رئیس جمهور دارد.

ایلاتی با اشاره به اینکه در دولت دهم انبوه سازانی که در مسکن مهر فعالیت می‌کنند از مالیات ساخت معاف بودند تا تشویقی شود که پیمانکاران با طرح دولت معاف همکاری کنند، اظهار کرد: متاسفانه در یازدهم طرحی مصوب شد که این مالیات به صورت مضاعف و از عملکرد ۱۰ سال قبل پیمانکاران مطالبه شد و این سبب یک بی اعتمادی شد. در حالی که دولت باید در کنار پیمانکاران و انبوه سازان قرار می‌گرفت تا اقدام به ساخت مسکن کنند اما این گونه اقدامات سبب یک عدم همراهی شده است که نتیجه آن عدم ساخت مسکن برای مردم است.

کد خبر: ۵۵٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha