۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
توزیع لاستیک هم با ۵۰ درصد افزایش قیمت همراه شد
به گفته رئیس اتحادیه لاستیک و روغن تهران

توزیع لاستیک هم با ۵۰ درصد افزایش قیمت همراه شد

سعادتی‌نژاد، رئیس اتحادیه لاستیک و روغن تهران بیان کرد: با توجه به اینکه ارز نیمایی جایگزین ارز دولتی شده است، قیمت لاستیک از ماه جاری با ۵۰ درصد افزایش توزیع خواهد شد.

به گزارش بازار، داوود سعادتی نژاد رئیس اتحادیه لاستیک و روغن تهران با اشاره به اینکه در گذشته با ارز دولتی مواد اولیه لاستیک وارد می کردیم و بنابراین تولید نیز با ارز دولتی صورت می گرفت، گفت: به علت مشکلاتی که در حوزه توزیع وجود داشت، مجبور بودیم لاستیک را از طریق سامانه و سند توزیع کنیم.

وی افزود: در تیر ماه سال جاری ارز دولتی به ارز نیمایی تغییر کرد و کارخانه ها اعلام کردند تولید با ارز نیمایی صرف ندارد چون قیمت آزاد تولید می کنیم و مواد اولیه را خریداری می کنیم و به همین جهت قرار شد ۲۵ ماه آبان ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته باشند.

رئیس اتحادیه لاستیک و روغن تهران با بیان اینکه لاستیک هایی که افزایش قیمت داشته اند هنوز در بازار توزیع نشده اند، اظهار کرد: معمولا کارخانه ها اواخر ماه پول دریافت می کنند و حدودا ۲۵ روز زمان می برد تا لاستیک را به مشتریان خود یا نماینده ها تحویل دهند و بنابراین همچنان لاستیک با قیمت سابق توزیع می شود.

وی بیان کرد: معمولا وقتی کالایی در بازار قرار است گران شود، افراد برای خرید هجوم می آورند و مشکلاتی که در حال حاضر به وجود آمده است ناشی از این مسئله است و ان شاءلله وقتی لاستیک در ماه جاری توزیع شود، مشکلات و کمبودهای موجود نیز برطرف خواهد شد. با توجه به اینکه فروش لاستیک با ارز نیمایی خواهد بود، دیگر صفی برای توزیع لاستیک وجود نخواهد داشت.

کد خبر: ۵۵٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha