۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
یک هزار و ۶۲۲ مجوز مشاغل خانگی در البرز صادر شد
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی البرز:

یک هزار و ۶۲۲ مجوز مشاغل خانگی در البرز صادر شد

کرج- عضو هیئت رئیسه اتاق البرز اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر اینکه پایدار بودن مشاغل خانگی وابسته به صنایع بزرگ، اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها است، گفت: در استان مجوز مشاغل خانگی صادر شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، به یک‌هزار و ۶۲۲ فقره رسیده و گردانندگان این مشاغل کماکان در حال فعالیت هستند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، شادی حاضری اظهار کرد: کارآفرینی نه تنها موجب کاهش بیکاری، افزایش بهره وری افراد و منابع و افزایش درآمد مردم است، بلکه می تواند فرصت های جدیدی را برای کارآفرینان ایجاد کند تا درآمد و سرمایه خود را افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۶ هزار و ۵۰۰ شغل در ۹ استان، پایلوت مشاغل خانگی است، گفت: مشاغل خانگی را می توان در سه دسته فعالیتی مشتمل بر کارمزد، مستقل و تعاونی تقسیم بندی کرد. 

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه می توانیم کارآفرینان را زیر مجموعه و تحت پوشش صنایع بزرگ قرار دهیم تا با رغبت بیشتر و بدون دغدغه به روند کار خود ادامه دهند، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و وجود آن در بطن جامعه، مشاغل خانگی به نحوی فعالیت منسجمی در دوخت ماسک، بسته بندی اقلام بهداشتی و مواد غذایی دارند و به صورت شبکه ای در چرخه این کارها مشغول به فعالیت هستند.

حاضری ادامه داد: پردرآمدترین مشاغل خانگی مشتمل بر بافت تابلو، اقلام دکوری، عروسک سازی، پرورش قارچ، گیاهان دارویی و گیاهان تزیینی، قالیبافی بسته بندی مواد غذایی، ساخت جعبه کادویی و رشته هایی دیگر از صنایع دستی است و از مشاغل خانگی پرطرفدار برای آقایان می توان به چاپ سیلک، طراحی و پشتیبانی وب سایت، ویراستاری و پرورش بلدرچین اشاره کرد.

به گفته وی در مشاغل خانگی، خدمات و محصولات بدون پرداخت مالیات ارزش افزوده و بدون هزینه رفت و آمد ارایه می شود،‌ به همین دلیل داوطلبان زیادی هستند که مشاغل خانگی را جزو شغل اول یا دوم خود به شمار می آورند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه در استان، بازار خوبی برای توسعه مشاغل خانگی وجود دارد، افزود: به یقین حمایت این مشاغل از سوی دستگاه‌های متولی و اجرایی کردن کارهایی مانند ایجاد بازارچه های عرضه کالا در سطح شهر از مهمترین نیازهای توسعه مشاغل خانگی استان البرز است.

حاضری تاکید کرد: استان البرز دارای ظرفیت‌های بسیاری است که می‌توانیم با استفاده از این پتانسیل ها در مسیر توسعه و ایجاد اشتغال گام برداریم.

وی با این توضیح که توسعه مشاغل خانگی نیازمند توجه ویژه از سوی مسئولان است، عنوان کرد: خوشبختانه مشاغل خانگی البرز از توجه ویژه نهادهایی از جمله اداره کل تعاون و کار و اجتماعی، جهاد دانشگاهی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان بهره‌مند شده است.

کد خبر: ۵۵٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha