۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
روند افزایشی صادرات محصولات گل و گیاهان دارویی، خوراکی، تزئینی و صنعتی
مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی سازمان توسعه تجارت خبر داد

روند افزایشی صادرات محصولات گل و گیاهان دارویی، خوراکی، تزئینی و صنعتی

بازاری، مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران از افزایش صادرات محصولات گل و گیاهان دارویی، خوراکی، تزئینی و صنعتی در هفت ماهه نخست سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، محمود بازاری با بیان این مطلب اظهار داشت: به دنبال بازگشایی مرزهای کشورهای هدف و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پس از شیوع ویروس کرونا در جهان، خوشبختانه با رشد صادرات محصولات گل و گیاهان دارویی، خوراکی، تزئینی و صنعتی مواجه بوده‌ایم.

وی افزود: صادرات این گروه از محصولات طی  ۷ماهه سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۵ درصد و از نظر وزنی رشد ۴۷ درصدی داشته است و امیدواریم در ماه‌های باقیمانده سال جاری شاهد میزان رشد بیشتری باشیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی در ادامه گفت: کشورهای پاکستان، هنگ کنگ، امارات متحده عربی و اسپانیا از مهمترین بازارهای صادراتی محصولات گل و گیاهان دارویی، خوراکی، تزئینی و صنعتی کشورمان به شمار می‌روند.

بازاری بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های تولیدی بسیار مناسب این محصولات باید با اصلاح روش‌های تولید با هدف صادرات، که مهم‌ترین مشخصه آن کیفیت، قیمت و آموزش مستمر کشاورزان است، بستر لازم برای ارتقای کمی و کیفی صادرات محصولات گل و گیاه کشورمان فراهم شود.

کد خبر: ۵۵٬۶۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha