۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸
بارش برف و باران در خراسان رضوی؛ جاده ها لغزنده است

بارش برف و باران در خراسان رضوی؛ جاده ها لغزنده است

مشهد- بارش برف و باران روز یکشنبه جاده‌های خراسان رضوی را سفید پوش کرد و موجب لغزندگی سطح راه‌های استان به ویژه در مسیرهای اصلی شد.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی بر اساس اعلام راهداران و سامانه‌های نظارتی، در حال حاضر بارش برف در آزاد راه مشهد - باغچه و جاده های باغچه - تربت‌حیدریه و باغچه - نیشابور موجب لغزندگی سطح این جاده‌ها شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در همین راستا اعلام کرد: علاوه بر بارش برف در جاده‌های کوهستانی مشهد - سرخس، مشهد - کلات و درگز - قوچان، به دلیل ایجاد مه غلیظ در این جاده‌ها به ویژه در محدوده گردنه‌های مزداوند، گوجگی و تیوان دید افقی رانندگان کاهش یافته است.

ابراهیم نصری از بارش برف در جاده‌های شهرستان قوچان خبر داد و افزود: بارش باران در دیگر جاده‌های این استان نیز موجب لغزندگی سطح آنها شده است با این حال در حال حاضر همه راه های بین شهری و روستایی استان باز است و تردد در آنها به صورت روان ادامه دارد. 

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، بارش برف و باران تا اواخر وقت امروز در تمامی مناطق استان تداوم خواهد داشت که پیش‌بینی می‌شود بارش‌های پرحجم با افت دمای هوا، ایجاد رواناب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها همراه شود.  

۵۱ گردنه در راههای شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راههای روستایی به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ مقطع کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این راه‌ها وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیر آسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.

کد خبر: ۵۵٬۶۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha