۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
عرضه سهام بزرگترین تولید کننده زغال سنگ کشور در بورس/ مصرف زغال سنگ به نزدیک 3 میلیون می رسد

عرضه سهام بزرگترین تولید کننده زغال سنگ کشور در بورس/ مصرف زغال سنگ به نزدیک 3 میلیون می رسد

دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران، از عرضه سهام بزرگترین تولید کننده زغال سنگ کشور(زغال سنگ پروده طبس) در بورس خبر داد گفت: پیش بینی می‌شود مصرف زغال سنگ کشور برای سال آینده به بالای ۲ میلیون و ۷۰۰هزار تن برسد.

بازار-محمد فکوری: سعید صمدی  با بیان اینکه در ۱۰ماهه گذشته تولید زغال نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نداشته، اظهار کرد: تولید کنندگان زغال سنگ به روند پارسال خود با کمی تلرانس ادامه داده و تولیدات خود را به حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید زغال سنگ کنسانتره و حدود ۲۵۰ هزار تن تولید زغال سنگ حرارتی رسانده‌اند.

وی افزود: در سال جاری زغال سنگ کشور تقریبا از هیچ‌گونه تسهیلاتی از سوی وزارت صمت استفاده نکرده‌اند.

این فعال اقتصادی در حوزه زغال سنگ، درباره وضعیت ایمنی معادن زغال سنگ، خاطرنشان کرد: معادن زغال سنگ در حال حاضر حداقل ایمنی را رعایت کرده و سازمان‌های مختلف از جمله وزارت صمت، سازمان نظام مهندسی و وزارت کار و رفاه اجتماعی بر این معادن نظارت دارند و هر معدن زغال سنگی که حد ایمنی در آنها رعایت نشده باشد اجازه تولید به آن‌ها داده نخواهد شد.

دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران، ادامه داد: در معادن زغال سنگ چک لیست‌هایی وجود دارد که دائما توسط ناظرانی که در معادن حضور دارند چک می‌شود و بر اساس آن به معدن اجازه استخراج و تولید داده می‌شود.

پیش بینی سال آینده تولید زغال سنگ

صمدی در خصوص پیش بینی تولیدات زغال سنگ برای سال آینده نیز، گفت: پیش‌بینی‌ها از تولید زغال سنگ برای سال آینده به شکل سال جاری بوده اما اگر واحدهایی که قرار است برای سال آینده راه اندازی شوند، عملیاتی شود تولید زغال سنگ در کشور افزایش پیدا خواهد کرد البته پیش‌بینی می‌شود که مصرف زغال سنگ هم در کشور تا حدودی افزایش خواهد داشت.

وی تصریح کرد: سال آینده یک مصرف کننده جدید به جمع مصرف‌کنندگان زغال سنگ کشور خواهد پیوست و کارخانه فولاد سازی و ذوب آهن میدکو در زرند، کار خود را آغاز خواهد کرد و صحبت از راه اندازی این واحد در سال آینده به گوش می‌رسد.

این فعال اقتصادی در حوزه زغال سنگ، بیان کرد: اگر این کارخانه راه اندازی شود و قرار بر آن باشد که با حداکثر ظرفیت خود کار را آغاز کند، به نظر می‌رسد در سال حدود یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن مصرف زغال سنگ خواهد داشت.

دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران، با اشاره به میزان مصرف زغال سنگ در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر مصرف زغال سنگ حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن است البته به نظر می‌رسد ذوب آهن اصفهان برنامه‌ای برای افزایش تولید در سال آینده داشته باشد که با توجه به راه اندازی کارخانه میدکو مصرف زغال سنگ در کشور به بالای ۲ میلیون و ۷۰۰هزار تن خواهد رسید.

عرضه زغال سنگ در بورس

صمدی با بیان اینکه ورود بزرگترین کارخانه زغال سنگ کشور به بورس کالا هنوز انجام نشده است، گفت: به نظر می‌رسد در سال آینده و با اضافه شدن کارخانه‌های مختلف، مصرف کنندگان زغال سنگ افزایش پیدا کند، لذا امکان پیوستن این کارخانه به بورس وجود دارد و عرضه زغال سنگ در بورس می‌تواند توازن را برای مشتریان این محصول برقرار کند.

وی افزود:همچنان تنوع در خریداران زغال سنگ اتفاق نیفتاده و ۹۰درصد زغال سنگ تولید شده در کشور را ذوب آهن اصفهان مصرف می‌کند و تا زمانی که این شرکت تنها خریدار این محصول بوده دیگر عرضه در بورس معنایی پیدا نخواهد کرد و به نظر می‌رسد عرضه در بورس کالا بیشتر در سال آینده و با افزایش مشتریان زغال سنگ در کشور مد نظر قرار گیرد.

دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران، از عرضه سهام بزرگترین تولید کننده زغال سنگ کشور در بورس خبر داد و خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ کشور (زغال سنگ پروده طبس) سهام خود را در بورس عرضه خواهد کرد و با انجام امور اداری به نظر می‌رسد این عرضه در اوایل سال آینده در بورس عرضه شود.    

کد خبر: ۵٬۵۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha