۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
تمهیدات گسترده مالیاتی برای همه مشاغل کشور
ستاد ملی کرونا در دوره تشدید محدودیت‌ها تصویب کرد

تمهیدات گسترده مالیاتی برای همه مشاغل کشور

با تصویب ستاد ملی کرونا در جلسه امروز شنبه یکم آذرماه، ضمن تمدید بسیاری از معافیت‌ها و بخشودگی‌های مالیاتی برای همه مشاغل کشور، قرار شد تا پایان سال، همه کسب‌وکارها و به ویژه کسب‌وکارهای آسیب دیده از کرونا از حمایت‌های بیشتر اقتصادی نیز برخوردار شوند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر اساس مصوبه جدید ستاد ملی کرونا، به سبب اوج‌گیری مجدد شیوع بیماری کووید ۱۹ و اعمال محدودیت‌های شدید، همه صاحبان همه مشاغل کشور از امروز از حمایت‌های زیر برخوردار می شوند:

موارد مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده برای مهلت زمانی اعتراض به اوراق مالیاتی که آخرین مهلت آن از تاریخ یکم آذرماه ۱۳۹۹ تا یکم بهمن ماه ۱۳۹۹ باشد، به مدت یک ونیم ماه تمدید می‌شود. همچنین احکام اجرای ماده (۲۳۸) قانون مالیات‌های مستقیم و ماده ۲۹ قانون ارزش افزوده برای مدت مذکور، به مدت یک و نیم ماه تمدید می شود.

جرایم پرداخت نشده بدهی مالیات و عوارض قانون موسوم به تجمیع عوارض مصوب بیست و دوم دیماه ۱۳۸۱(۲۲/۱۰/۱۳۸۱) به شرط آنکه اصل مالیات و عوارض تا پایان سال ۱۳۹۹پرداخت شود، بخشیده می‌شود.

مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات برارزش افزوده در دوره سوم و چهارم سال ۱۳۹۹ و سررسید پرداخت مالیات آن برای کلیه مودیان مالیاتی به مدت یک ماه تمدید می‌شود.

صدور یا تجدید پروانه کسب یا کار اشخاص حقیقی موضوع ماده (۱۸۶) قانون مالیات‌های مستقیم تا پایان سال ۱۳۹۹ نیاز به اخذ گواهی پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی نخواهد داشت.

اجراییات مالیاتی موضوع فصل نهم از باب چهارم قانون مالیات‌های مستقیم (وصول مالیات) تا دهم دیماه ۱۳۹۹ برای اشخاص حقیقی متوقف می‌شود.

آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی موضوع ماده (۱۱۰) قانون مالیات‌های مستقیم که در بازه زمانی یکم آذرماه ۱۳۹۹ تا یکم بهمن ماه ۱۳۹۹ باشد، تا تاریخ سی ام بهمن ماه ۱۳۹۹تمدید می‌شود.

مهلت ارائه صورت‌های ‌مالی حسابرسی شده توسط سازمان حسابرسی یا موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران موضوع ماده (۲۷۲) قانون مالیات‌های مستقیم برای اشخاص حقیقی و حقوقی که در اجرای مقررات ماده مذکور ملزم به ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده هستند، حداکثر تا تاریخ سی ام بهمن ماه ۱۳۹۹ تمدید می‌شود.

تمدید مجوز مشاغل و امهال پرداخت عوارض شهرداری تا پایان بهمن ۹۹
ستاد ملی کرونا در جلسه امروز شنبه خود همچنین در راستای حمایت از مشاغل و کسب‌وکارها در دوران تشدید محدودیت ها مصوب کرد: تمام مجوزهای صادره توسط دستگاه‌ها و نهادهای قانونی برای کلیه فعالیت‌ها و مشاغل تا تاریخ یکم بهمن ماه ۱۳۹۹تمدید می‌شود. تمامی مراجع صدور مجوز مکلفند اقدامات و اطلاع‌رسانی لازم به ذی‌نفعان را به عمل آورند.

 همچنین ستاد ملی کرونا مصوب کرد که مهلت پرداخت عوارض کسب و پیشه شهرداری‌ها تا یکم بهمن ماه ۱۳۹۹ امهال می‌شود.

کد خبر: ۵۵٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha