۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
گازرسانی به ۲۲۲ روستای مرزی خراسان جنوبی در حال اجرا است
مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی:

گازرسانی به ۲۲۲ روستای مرزی خراسان جنوبی در حال اجرا است

بیرجند- مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از دردست اجرا بودن پروژه های گازرسانی به ۲۲۲ روستای مرزی استان خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز خراسان جنوبی سید محمود هاشمی در تشریح این خبر گفت: در حال حاضر ۴۰۲ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۸ هزار و ۶۹۵ خانوار در شهرستان های مرزی نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

وی افزود: با تلاش های صورت گرفته گازرسانی به ۲۲۲ روستای دیگر نیز با جمعیتی بالغ بر  ۲۱ هزار و ۴۱۶  خانوار در این شهرستان ها در دست اجرا  است.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت گازرسانی به روستاهای مرزی گفت: با بهره مندی روستاهای مرزی از نعمت گاز طبیعی، علاوه بر ایجاد آسایش و رفاه، به میزان قابل توجهی از قاچاق سوخت از طریق مرزها نیز جلوگیری می شود.

هاشمی افزود: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور به شمار می آید و دارای بیشترین مرز مشترک با کشور افغانستان است و با اجرای پروژه های متعدد گازرسانی، اکثر روستاهای مرزی دارای قابلیت گازرسانی از این نعمت طبیعی بهره مند شده اند.

وی در ادامه گفت : در حال حاضر از مجموع ۹۵۱ روستای گازدار در سطح استان، تعداد ۷۳۶ روستا طی سه سال اخیر به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده اند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی رشد چشمگیر گازرسانی به روستاها را مرهون فعالیت های کارکنان شرکت گاز استان و حمایت های شرکت ملی گاز ایران دانست و تاکید کرد: نهضت گازرسانی در خراسان جنوبی حاصل زحمات کارکنانی است که در اقصی نقاط استان برای روشن شدن مشعل گاز در حال تلاش و کوشش هستند.

کد خبر: ۵۵٬۵۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha