۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
ورود ۱۰۰ هزار تست سریع کرونا/ بسته‌های حمایتی اقتصادی در راه است
سخنگوی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد

ورود ۱۰۰ هزار تست سریع کرونا/ بسته‌های حمایتی اقتصادی در راه است

رئیسی، سخنگوی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از امروز ۱۰۰ هزار تست سریع به دست ما رسیده است که انجام این تست‌های سریع در مراکز بهداشت و درمان به صورت رایگان است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف ایران، علیرضا رئیسی سخنگوی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: در ۴۱ شهر روند شیوع کرونا نزولی شده اما در چند شهر دیگر همچنان وضعیت مانند قبل است. ۱۶۰ شهر در وضعیت قرمز قرار دارند، ۲۸ شهر نارنجی و ۸۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

وی افزود: ۵۳ میلیون جمعیت در شهرهای قرمز هستند و به طور کلی می‌توان گفت ۷۹ میلیون جمعیت در وضعیت هشدارهای ۱، ۲ و ۳ قرار دارند.

رئیسی تصریح کرد: تحقیقات نشان داده است که ۱۰ درصد مبتلایان به کرونا می‌توانند باعث ابتلای ۸۰ درصد از افراد شوند که البته همچنان مهمترین عامل سرایت بیماری، میهمانی‌های خانوادگی و جمع‌های دورهمی است.

وی گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا ۷ برنامه مشخص برای مهار بیماری دارد که یکی از این برنامه‌ها همان محدودیت‌هایی است که از امروز در سراسر کشور شروع شده است.

سخنگوی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: از امروز ۱۰۰ هزار تست سریع به دست ما رسیده است و طی یکی دو هفته آینده میزان تست‌ها را به ۸۰ هزار و در نهایت به ۱۰۰ هزار تست در هر روز می‌رسانیم که این تست‌ها کمک شایانی به شناسایی زودتر و در نتیجه مهار بیماری می‌کنند.

وی تصریح کرد: انجام این تست‌های سریع در مراکز بهداشت و درمان به صورت رایگان است و در کمترین بازه زمانی ممکن نتیجه اعلام می‌شود.

رئیسی در پایان گفت: همچنین بسته‌های حمایتی اقتصادی خوبی در بحث‌های مالیاتی، پاس کردن چک‌ها و … در نظر گرفته شده است که در برنامه‌های دیگر اعلام می‌شود.

کد خبر: ۵۵٬۴۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha