۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
اولویت در اصلاح بودجه با تأمین معیشت مردم است
معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

اولویت در اصلاح بودجه با تأمین معیشت مردم است

میرزایی، معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید تأمین نیازهای اساسی مردم، تداوم فعالیت بنگاه‌های اقتصادی و اجرای سریع پروژه‌ها در اولویت کاری مسئولان در اصلاح ساختار بودجه قرار داده شود.

به گزارش بازار، حجت الله میرزایی، معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارکرد: ما اصلاح ساختار بودجه را باید در دو افق زمانی و شرایط متعارف و شرایط خاص بررسی کنیم.

وی افزود: ما از طرفی با تحریم های ظالمانه و بی سابقه آمریکا و از طرف دیگر هم با پاندمی فراگیر و چند بعدی به نام کرونا مواجه هستیم و از این رو برای تأمین کالاهای اساسی و معیشت مردم و نهاده ها نگرانی های جدی داریم. متأسفانه هیچ چشم انداز روشنی هم برای این شرایط خاص وجود ندارد و لذا باید همه این موارد را در اصلاح ساختار بودجه در نظر بگیریم.

معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتقد است که مهمترین اقدام برای اصلاح ساختار بودجه در شرایط فعلی، اولویت بندی و طراحی یک بودجه متفاوت با شرایط متعارف است.

این مقام مسئول در توضیح بیشتر این مطلب افزود: بسیاری از فعالیت هایی که سالهای گذشته اهمیت داشتند اما امروز اهمیتی ندارند و بنابراین باید تأمین نیازهای اساسی مردم، تداوم فعالیت بنگاه های اقتصادی و اجرای سریع پروژه های اولویت دار در اولویت کاری مسئولان در اصلاح ساختار بودجه قرار داده شود.

وی با بیان اینکه سهم سیاست گذاری برای بودجه عمومی نسبت به شرایط عادی به شدت کمتر شده گفت: اگر بخش عمده ای از ۵۰ هزار میلیارد تومان در بودجه عمومی محقق شود فقط امکان پرداخت حفوق و دستمزد و تعهدات جاری دولت وجود دارد.

میرزایی تأکید کرد: تأمین کالاهای اساسی، پروژه های زیرساختی و پرداخت هایی که می توانند از ریزش اشتغال جلوگیری کنند باید در اولویت قرار گیرند و سایر موارد هم یا باید با حداقل بودجه فعالیت کنند یا اینکه حدود یک سال آنها را تعطیل کنیم و یا روش تأمین مالی آنها را تغییر دهیم.

معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جابجایی در بودجه اظهارکرد: سالهای سال است که مقررات جدی برای این موضوع وجود دارد و نظارت می شود و به هیچ وجه امکان جابجایی بودجه از یک حدی بیشتر وجود ندارد.

وی شفافیت حداکثری در بودجه را ضروی خواند و در عین حال گفت: نهادهای نظارتی، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و ذی حسابان در دستگاه های اجرایی چندین بار بودجه و هزینه ها را بررسی و گزارش آن را به مجلس ارائه می کنند و در حال حاضر هم میزان این شفافیت به حداکثر ممکن رسیده است.

کد خبر: ۵۵٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha