۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
معافیت ۲۳ درصدی حق بیمه کارفرمایان البرزی در صورت جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی البرز خبر داد

معافیت ۲۳ درصدی حق بیمه کارفرمایان البرزی در صورت جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی

کرج- مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان البرز از ابلاغ اصلاحیه دستورالعمل اجرایی طرح مشوق بیمه کارفرمایی خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح، کارفرمایان استان در صورت جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی از پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه سهم کارفرما معاف هستند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز، حسین فلاح نژاد در نشستی که با حضور مدیران و روسای ادارات کار تابعه شهرستانی این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: این طرح بر اساس موضوع بند «الف» تبصره ۱۸ قانون بودجه سنواتی برنامه ششم توسعه و در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی با هدف تحرک بخشی به بازار کار کشور، حمایت از کارفرمایان و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و ایجاد اشتغال با ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید تهیه و از سوی وزارت تعاون ،کار و رفاه ابلاغ شده است.

فلاح نژاد افزود: در این طرح مشوق بیمه‌ای، معادل حق بیمه سهم کار فرما به علاوه ۳ درصد سهم بیمه بیکاری (در مجموع به میزان ۲۳ درصد حداقل دستمزد تعیین شده از سوی شورایعالی کار) در نظر گرفته شده که در چارچوب این دستورالعمل ماهانه از سوی دولت (دستگاه هماهنگ کننده) به حساب کارفرما واریز می‌شود و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ادارات کل تعاون،کار ورفاه استانی و شهرستانی وظیفه نظارت بر طرح را عهده‌دار هستند.

فلاح نژاد ‌گفت: همه کارفرمایان کارگاه‌ها و موسسات مشمول این دستورالعمل براساس آیین نامه اجرایی بند «الف» تبصره ۱۸ قانون بودجه سنواتی برنامه ششم توسعه در صورت بکارگیری نیروی کار جدید، مشمول استفاده از مشوق های بیمه ای حداکثر به مدت ۲ سال خواهند بود.

شرایط استفاده از طرح تشویقی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز تصریح کرد: کارفرمایانی که از مزایای دوره مقدماتی طرح کارورزی (دوره سه ماهه) در کارگاه ها و موسسات مشمول دستورالعمل اجرایی طرح استفاده کرده اند، حداکثر تا ۲۱ ماه می توانند ازمشوق بیمه‌ای استفاده کنند.

وی عنوان کرد: مدرک تحصیلی لیسانس یا بالاتر، حداکثر ۳۸ سال سن که مدت زمان خدمت وظیفه به حداکثر سن افراد ذکور اضافه می شود، ثبت نام در سامانه (کارورزی) ازجمله شرایط احراز برای بکارگیری نیروی کار جدید در این دستورالعمل است.

مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی شرایط کارفرمایان برای بهره مندی از این مشوق ها را اعلام کرد و گفت: از شرایط کارفرمایان برای استفاده از این طرح نام‌نویسی در سامانه مشوق بیمه‌ای به نشانی اینترنتی http://moshavegh.mcls.gov.ir و دارا بودن مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور و کد کارگاهی تامین اجتماعی است.

وی افزود : تعداد نیروی کار جدید بر اساس نیروی کار مازاد بر بیشترین تعداد بیمه شدگان دو ماه قبل از ثبت نام کارگاه در زمان ثبت نام در سامانه تعیین می‌شود.

فلاح نژاد گفت: افراد دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر بیکار شده از کارگاه‌های به شدت آسیب دیده از بیماری کرونا از ماده فوق مستثنی بوده و امکان بازگشت به شغل قبلی یا جذب در سایر واحدهای اقتصادی و بهره‌مندی کارفرما از مشوق بیمه کارفرمایی موضوع این دستورالعمل را دارند.

کد خبر: ۵۵٬۴۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha