۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
۲۵ هزار تن محصول سیب آذربایجان غربی خریداری شد
استاندار آذربایجان غربی:

۲۵ هزار تن محصول سیب آذربایجان غربی خریداری شد

ارومیه - استاندار آذربایجان غربی گفت: وزارت صمت به منظور تامین میوه شب عید هموطنان، تاکنون ۲۵ هزار تن از محصول سیب این استان را خریداری کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدمهدی شهریاری شامگاه شنبه در نشست ویژه صادرات سیب و در جمع تشکل های صنفی صادرکنندگان، باغداران و سردخانه داران ارومیه در محل استانداری گفت: کارگروه تنظیم بازار کشور مصوبه ای مبنی بر برقراری عوارض صادراتی برای سیب درختی و به منظور تنظیم بازار شب عید تنظیم کرده بود که در همان لحظات ابتدایی مراتب اعتراض استان را به مسئولان مربوطه اعلام کردیم.

وی افزود: آذربایجان غربی جایگاه ویژه ای در تولید و صادرات سیب درختی دارد که همه مسئولان با تلاش های خود درصدد افزایش روند صادرات این محصول از استان هستند اما در این میان برقراری هرگونه عوارض صادراتی قطعا به ضرر صادرات محصول خواهد بود.

استاندار آذربایجان غربی از تضمین استان برای تامین سیب مورد نیاز شب عید و ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: مذاکراتی در این خصوص با وزارت صمت انجام شده است.

شهریاری ادامه داد: در این راستا وزارت صمت اقدام به خریداری ۲۵ هزار تن از محصول سیب استان کرده و ما نیز با قبول حذف عوارض صادراتی سیب، سیب مورد نیاز شب عید و ماه مبارک رمضان را تامین خواهیم کرد.

وی با تاکید بر توجه ویژه باغداران و صادرکنندگان این محصول به فناوری های روز دنیا و شیوه های بازاریابی نوین گفت: کیفیت بسته بندی محصول نیز اهمیت ویژه ای دارد تا بدین ترتیب بتوانیم بازارهای هدف را ازآن خود کنیم.

کد خبر: ۵٬۵۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha