۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
تلاش برای افزایش سهم ایران از بازار محصولات حلال

تلاش برای افزایش سهم ایران از بازار محصولات حلال

ایران با بیش از هزار و پانصد شرکت تولیدکننده محصولات با نشان «حلال» می‌تواند سهمی بزرگ از ظرفیت عظیم تجارت حلال در روسیه و کشورهای حوزه اورآسیا به دست آورد.

به گزارش بازار، مارات کابایف رییس باشگاه بین المللی تجارت اسلامی در نشست از راه دور با سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، رییس اتاق مشترک ایران و روسیه و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی بر توسعه تجارت، صادرات و واردات محصولات حلال تاکید کردند.

باشگاه بین المللی تجارت اسلامی یک اتحادیه تجاری در روسیه است که هسته اصلی آن تجارت اسلامی و با محوریت تولید و صادرات و واردت محصولات حلال است. این باشگاه برای متحد کردن تاجران از روسیه و سایر کشورها، صرف نظر از ملیت، تاسیس شده و با حمایت از کارآفرینان با در نظر گرفتن ارزش‌های معنوی اسلام، در حال ایجاد مشاغلی از جمله تولید و صادرات و واردات محصولات حلال به ویژه گوشت است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در این همایش گفت: با توجه به یکجانبه گرایی آمریکا و تحریم‌های ظالمانه علیه دو کشور ایران و روسیه ضرورت دارد از ظرفیت‌های منطقه‌ای برای رفع مشکلات ناشی از تحریم‌ها از جمله ظرفیت‌های باشگاه بین المللی تجارت اسلامی بهره ببریم.

وی حجم سرمایه گذاری خارجی بین کشورهای اسلامی با کشورهای غیراسلامی را بسیار پایین و در حدود ۱۱ درصد ظرفیت اصلی آن عنوان کرد و افزود: برای برون رفت از این وضعیت، اتحاد بین کشورهای اسلامی می‌تواند موثر باشد. جلالی با بیان اینکه محوریت اتحادیه بین المللی تجارت اسلامی تمرکز بر بحث غذای حلال با حفظ ارزش‌های سلامی است، گفت: ایران با برند کردن یکهزار و ۵۰۰ نمونه غذای حلال می‌تواند همکاری تنگاتنگی با این اتحادیه داشته باشد.

سید محمد ولی روزبهان مدیرعامل منطقه آزاد انزلی هم با اشاره به ظرفیت‌های دو کشور در زمینه محصولات غذایی، کشاورزی و صنعتی و نیز ارتباطات مناسب زمینی، هوایی و دریایی خواستار توسعه روابط تجاری دو کشور شد.

سید جلیل جلالی فر معاون رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه هم با اشاره به تاکید مقامات عالی ایران و روسیه برای تقویت روابط گفت: دولت روسیه هم سند راهبردی همکاری در کریدور شمال جنوب ایران را تصویب کرده است و با توجه به روابط بهینه دو طرف شایسته است زمینه مبالات تجاری بین دو کشور با ایجاد زیرساخت‌ها هر چه زودتر فراهم شود.

در این وبینار پیشنهاد راه اندازی نمایندگی اتحادیه بین المللی تجارت اسلامی در بندر انزلی مورد موافقت نمایندگان دو کشور قرار گرفت.

کد خبر: ۵۵٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha