۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸
نرخ مشارکت اقتصادی بانوان در گیلان بالاتر از میانگین کشوری است
استاندار گیلان:

نرخ مشارکت اقتصادی بانوان در گیلان بالاتر از میانگین کشوری است

رشت - استاندار گیلان نرخ مشارکت اقتصادی بانوان استان را ۲۱.۳ درصد و بالاتر از میانگین کشوری اعلام کرد.

به گزارش بازار، به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع عصر شنبه در نشست با بانوان شاغل در حوزه ستادی استانداری گیلان با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و امام خمینی(ره)  اظهار داشت:  دیدگاه دین مبین اسلام به زن و نقش آفرینی اجتماعی بانوان در جامعه، دیدگاهی مترقی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از منظر فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی از جمله انقلاب های نادر دنیاست که به عدالت جنسیتی توجه دارد ، یادآور شد:  در نص صریح قانون اساسی و قوانین مدنی ایران اسلامی، به بانوان توجه ویژه ای شده است.

زارع با بیان اینکه عدالت اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین رویکردهای مورد قبول مردم در نظام جمهوری اسلامی مطرح است، تصریح کرد : دیدگاه امام راحل نسبت به جایگاه بانوان موجب نقش آفرینی های ارزشمند آنان در دوران دفاع مقدس شد، چنانکه نقش زنان در انقلاب اسلامی و صیانت از آرمان های آن نیز بسیار پررنگ بوده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه زنان در دفاع از میهن اسلامی و صیانت از آرمان‌های انقلاب همواره نقش‌آفرین بودند ، اضافه کرد: دولت تدبیر و امید تحقق عملی عدالت جنسیتی را در دستور کار قرار داد و برای ارتقاء وضعیت زنان و خانواده، برنامه های عملیاتی طرح ریزی کرد ضمن آنکه در راستای مشارکت بخشی بانوان در عرصه های اجتماعی و سیاسی، بسترسازی های عملی انجام داده و بر اساس آمارها، حضور زنان در بخش های مدیریتی ، مثال زدنی است.

 وی حضور پررنگ زنان در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... را نشانه اعتقاد راسخ دولت به استفاده از ظرفیت زنان به عنوان سرمایه های غنی انسانی دانست و افزود: برقراری عدالت جنسیتی همواره مورد تاکید امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری بوده است.

زارع به آمار انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی استان اشاره و خاطرنشان کرد: سهم بانوان گیلانی در کسب مناصب مدیریتی  طی دولت های یازدهم و دوازدهم کم نظیر است؛ چنانکه یک مدیر ارشد استان، ۱۴ مدیرکل دستگاه های اجرایی، ۱۷ معاون مدیرکل، چهار معاون فرماندار، شش بخشدار و ۷۳ مدیر دستگاه اجرایی شهرستانی از بانوان پرافتخار هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان به میانگین نرخ مشارکت اقتصادی بانوان گیلانی اشاره و اضافه کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار ؛ نرخ مشارکت اقتصادی بانوان استان در سال گذشته ۲۱ و سه دهم درصد بوده که میانگین کشوری آن، ۱۶ و یک دهم درصد گزارش شده و بمعنای بالاتر بودن این مشارکت اقتصادی در گیلان است.

وی یادآور شد: لازم است فرصت های بیشتری برای نقش آفرینی زنان در عرصه اقتصاد ملی فراهم کرد چراکه خوشبختانه گیلان ظرفیت های کم نظیری در حوزه زنان کارآفرین دارد که بخشی از آنها به منصه ظهور رسیده و باید بیشتر از قبل، تقویت شود.

زارع نقش بانوان در مشارکت های اجتماعی و سیاسی را نیز قابل توجه دانست و بر لزوم زمینه سازی برای حضور گسترده این قشر در عرصه هایی همچون انتخابات تأکید کرد.

کیمیا تنهایی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و زهرا یعقوب نژاد مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز در ابتدای این جلسه، گزارش هایی از فعالیت های انجام شده در بخش بانوان، ارائه دادند.

کد خبر: ۵٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha