۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
همکاری با دولت در اجرای طرح تامین کالاهای اساسی
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد

همکاری با دولت در اجرای طرح تامین کالاهای اساسی

حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: باید با اجرای صحیح مصوبه طرح تامین کالاهای اساسی میزان رضایت مردم را از نظام، افزایش دهیم و برای اجرای آن نهایت همکاری را با دولت داشته باشیم.

به گزارش بازار، حمیدرضا حاجی‌بابایی افزود: شورای نگهبان با نهایت دقت مصوبه مجلس را که بعد از رفع ایراد و اصلاحات توسط کمیسیون به این شورا ارسال شده بود را بررسی و تایید کرد.

وی ضمن تشکر از شورای نگهبان و اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: بعد از جلسات کارشناسی متعدد ابهامات تامین منابع مالی طرح الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی رفع شد و حتی دیوان محاسبات هم منابع مالی آن را تایید کرد و امروز این مصوبه مجلس قابلیت اجرایی دارد و باید با تعیین و محاسبه معوقات از ابتدای مهر ماه، اکنون توسط اجرایی دولت شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه مجلس ضمن تاکید براینکه ۶۰ میلیون نفر از مردم باید در شرایط کنونی کشور از نظر معیشتی تحت پوشش قرار بگیرند، افزود: منبع مالی کنونی مصوبه الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی دارای هیچگونه شبه‌ای نیست، زیرا منبع مالی آن از جیب مردم برداشته نمی‌شود بلکه دارائی‌هایی است که دولت می‌فروشد و تا امروز دولت توانسته از فروش بخشی از همین دارائی‌ها حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان منابع مالی بدست بیاورد که ۲۲ هزار میلیارد تومان بالاتر از سطح بودجه ۹۹ هست.

حاجی‌بابایی ضمن درخواست از دولت مبنی براینکه اکنون باید این مصوبه با همکاری دولت و مجلس عملیاتی شود، گفت: نباید میان مسئولان فاصله‌ای وجود داشته باشد و تلاش می‌کنیم برای اجرای این مصوبه نهایت همکاری را با دولت داشته باشیم.

کد خبر: ۵۵٬۲۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha