۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
 بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره را به ۱۵ درصد افزایش داد

بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره را به ۱۵ درصد افزایش داد

بانک مرکزی ترکیه در راستای سیاست پولی کشور نرخ بهره را از ۱۰.۲۵ درصد به ۱۵ درصد افزایش داد.

به گزارش بازار به نقل از آناتولی، بانک مرکزی ترکیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: شورای تعیین سیاست پولی بانک مرکزی ترکیه در نشستی به ریاست ناجی آغبال رئیس این نهاد، میزان نرخ بهره با افزایش ۴۷۵ واحد از ۱۰.۲۵ درصد به ۱۵ درصد افزایش داده است.

بر این اساس در این بیانیه با اشاره به بهبودی فعالیت‌های اقتصادی کشور، آمده است: در راستای رفع ریسک‌های مرتبط با تورم، کنترل و کاهش آن سیاست‌های سختگیرانه پولی به طور جدی اجرا خواهد شد. این سیاست‌ها در دوره پیش‌رو نیز با توجه به تمامی اقلام تاثیرگذار برافزایش نرخ تورم تعیین شده و تا کاهش پایدار آن قاطعانه به انجام خواهد رسید.

در این بیانیه آمده است: ایجاد فضای مناسب برای حفظ پایدار نرخ پایین تورم، کاهش ریسک‌های اقتصادی، کاهش نرخ ارز و افزایش ذخایر ارزی و کاهش مستمر هزینه‌های مالی، تاثیر مثبتی بر ثبات مالی و مولفه‌های اقتصاد کلان کشور به همراه خواهد داشت.

بانک مرکزی ترکیه با تاکید بر این که از طریق اجرای اصول شفافیت، حساب‌دهی و پیشبینیپذیری به اهدف اصلی ایجاد ثبات و پایداری در قیمت‌گذاری دست پیدا خواهد کرد، ادامه تصریح کرد: تحت این اصول، منابع مالی بانک مرکزی از طریق نرخ بهره بازخرید یک هفته‌ای تامین خواهد شد و این نرخ بهره تنها نشانگر سیاست پول خواهد بود.

کد خبر: ۵۵٬۲۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha