۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
۱۸۰۰ هکتار از زمینهای کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به سامانه های نوین آبیاری مجهز شدند
در گفتگو با بازار:

۱۸۰۰ هکتار از زمینهای کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به سامانه های نوین آبیاری مجهز شدند

یاسوج- مدیر کل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکهزار و ۸۰۰ هکتار از زمینهای کشاورزی آبی استان از ابتدای سال جاری تاکنون به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده اند.

الیاس تاج الدینی در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: در مجموع ۸۵ هزار هکتار از زمینهای کشاورزی استان آبی است که تاکنون ۴۰درصد از این زمینها به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.

وی بیان داشت: تاکنون ۳۵ هزار هکتار از زمینهای کشاورزی استان به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده که با اجرای این سیستمها در هر هکتار زمین کشاورزی، سالانه چهار هزار و ۵۰۰ متر مکعب صرفه جویی در مصرف آب ایجاد می شود.

تاج الدینی تصریح کرد: در سال جاری در راستای تکمیل طرحهای مختلف در حوزه آب و خاک استان  ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

وی افزود: دشتهای امامزاده جعفر، لیشتر، مختار و غورک از مناطق مهم اجرا سیستم های آبیاری بارانی و قطره ای در استان است.

تاج الدینی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد نزدیک به ۱۰میلیارد متر مکعب روان آب دارد، گفت: این استان در ردیف سه استان نخست دارای منابع آبی ایران است و نزدیک به ۳۰۰هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.

وی افزود: یکی از ظرفیتهایی که باید از آن استفاده کرد، هزاران هکتار زمین شیب داری است که باید آن را زیر کشت محصولهای کشاورزی برد.

تاج الدینی اظهار داشت: در حال حاضر صدها هکتار از اراضی شیبدار این استان به باغ تبدیل شده و بیش از ۱۲۰ هکتار از اراضی ملی نیز زیر کشت گیاهان دارویی رفته است.

وی افزود: کشاورزی از ظرفیتهای مهم استان بوده و با استفاده از روش های آبیاری نوین در کشاورزی، تامین آب برای اراضی دیم، اعطای تسهیلات به کشاورزان می توان از این ظرفیت در راستای اعتلا و پیشرفت استان بهره برد.

تاج الدینی اظهار داشت: رشد شاخصهای کشاورزی بعد از انقلاب قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست و رشد بسیار زیادی داشته است.

کد خبر: ۵٬۵۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha