۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
پرورش مرغ آرین در آذربایجان شرقی ۷ متقاضی دارد
معاون سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

پرورش مرغ آرین در آذربایجان شرقی ۷ متقاضی دارد

تبریز- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: پرورش مرغ آرین در استان هفت متقاضی دارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، جاوید بهروزین اظهار کرد: به دنبال اعلام برنامه ملی حمایت از توسعه مرغ استاندارد آرین، در آذربایجان شرقی با تشکل های مربوطه، مرغداران و جهادکشاورزی شهرستان ها نشست های توجیهی برگزار شد و در نهایت هفت نفر متقاضی به همراه فرم ممیزی به وزارتخانه معرفی شدند.

وی افزود: مرغ برای رسیدن به مرحله گوشتی از مرحله لاین و اجداد باید بگذرد تا به مرحله گوشتی برسد و تنها مرغ اجداد آرین در ۲ سازمان ایرانی وجود دارد؛ بر این اساس متقاضیان مرغ آرین آذربایجان شرقی با سازمان اتکا جلسه خواهند داشت که بعد از اجرای دوره محدودیت های کرونایی برگزار می شود.

وی یادآوری کرد: ۲۰ سال پیش مرغ آرین در آذربایجان شرقی جوجه ریزی داشت، اما با گذشت زمان نژادهای خارجی میدان را در اختیار گرفتند و اکنون که احیا مرغ آرین در اولویت قرار گرفته، در آذربایجان شرقی نیز این موضوع به طور جدی در حال پی گیری است.

بهروزین ادامه داد: در زمان تحریم تولید مرغ داخلی آرین بیشتر توجیه دارد و بر این اساس احیای آن در اولویت قرار گرفته و مرغداران نیز در این ارتباط متقاعد شده اند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: سرعت رشد بالا، ضریب تبدیل بالا( تغذیه کمتر لازم دارد) و توانایی ژنتیکی بالا از جمله مزایای مرغ آرین برای تولید در بازار داخلی و جوجه ریزی است.

کد خبر: ۵۵٬۱۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha