۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
۹ پروژه آزادراهی در کشور اجرایی می‌شود/ بهره برداری از فاز سوم کنارگذر شرق اصفهان تا سال ۱۴۰۰
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور:

۹ پروژه آزادراهی در کشور اجرایی می‌شود/ بهره برداری از فاز سوم کنارگذر شرق اصفهان تا سال ۱۴۰۰

اصفهان - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: ۹ پروژه آزادراهی در کشور با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومان در حال بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار بازار، خیرالله خادمی صبح پنجشنبه در آئین بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی و بهره برداری از کنارگذر شرق اصفهان ضمن قدردانی از همکاری مسئولان و مردم اصفهان برای بهره برداری از پروژه بزرگراه شرق اصفهان اظهار داشت: بهره برداری از این پروژه طی سال‌های گذشته با مشکلات زیادی رو به رو بود اما با عزم ویژه و تعیین نماینده ویژه در استان اصفهان موفق به بهره برداری دو فاز از این پروژه شدیم.

۶۳ کیلومتر مسیرآزادراهی به راه‌های استان اصفهان اضافه شد
وی افزود: این پروژه با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان و به مساحت ۶۳ کیلومتر به بهره برداری رسیده است، اضافه کرد: ارزش ریالی کنونی این پروژه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که ۷۰ درصد آن توسط بخش خصوصی که صندوق بازنشستگی کشوری بوده و ۳۰ درصد آن نیز توسط دولت تامین شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در ادامه با بیان اینکه زمان بهره برداری از فاز سوم آزادراه شرق اصفهان پایان سال ۱۴۰۰ تعیین شده است، افزود: در صورت تامین اعتبار این پروژه به خوبی بهره برداری خواهد شد.

وی با اشاره به کاهش ۸۰ دقیقه‌ای زمان سفر و کوتاه شدن ۳۵ کیلومتری مسیر شمال تا جنوب کشور با احداث این آزادراه ابراز داشت: این پروژه می‌تواند به توسعه اقتصادی در شرق اصفهان و کاهش آلاینده‌های جوی در اصفهان کمک قابل توجهی داشته باشد.

وی با بیان اینکه بهره برداری از دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر مسیر آزادراهی را در دستور کار داریم، ادامه داد: برای این امر تاکنون یک هزار و ۳۴۵ کیلومتر مسیر آزادراهی  در قالب ۹ پروژه با همکاری بخش خصوصی آغاز به کار کرده است. 

۲۵ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های آزادراهی نیاز است
خادمی افزود: اعتبار مورد نیاز برای بهره برداری از پروژه های آزادراهی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی ۲۵ هزار میلیارد تومان است که قرار است توسط دولت و بخش خصوصی تامین شود.

وی درباره ۹ پروژه آزادراهی کشور تصریح کرد: نخستین پروژه افتتاح کنار گذر شرقی اصفهان، دومین پروژه آزادراه بزرگ و ابرپروژه شهر تهران و کرج، سومین پروژه آزادراهی اراک به خرم آباد، چهارمین پروژه اصفهان به شیراز با ۲۲۵ کیلومتر است.

خادمی بیان کرد: پنجمین پروژه منجیل به رودبار، ششمین پروژه مرند به تبریز، هفتمین پروژه منطقه تهران به شمال، هشتمین پروژه مراغه به هشترود و نهمین پروژه حرم تا حرم از گرمسار تا سمنان است.

کد خبر: ۵۵٬۱۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha