۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
۴۰۰ میلیارد ریال برای انتقال پسماند روی به محل جدید اختصاص یافت
استاندار زنجان:

۴۰۰ میلیارد ریال برای انتقال پسماند روی به محل جدید اختصاص یافت

زنجان-استاندار زنجان گفت: برای تحقق انتقال پسماند روی به محل جدید، اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، فتح‌الله حقیقی ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه برای تحقق انتقال پسماند روی به محل جدید، اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است، گفت: این اعتبار صرف آماده‌سازی و جابه‌جایی پسماند روی در نظر گرفته شده است، هر چند پیشاز این قرار بود این اعتبار در بخش‌های مختلف از جمله پروژه‌های نیمه‌تمام، حوزه ورزش، منابع طبیعی و … هزینه شده و مردم از این طرح‌ها بهره‌مند شوند.

وی افزود: امروز در زمینه انتقال پسماند روی باید در اولویت قرار گیرد، بحث رضایت‌مندی اهالی روستاهای اطراف محل این انتقال است و اولویت امروز در این زمینه باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم خواسته‌های این اهالی را مدنظر داشته باشیم.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه انتقال پسماند روی به محل جدید باید با در نظر گرفتن همه جوانب بوده و خواسته اهالی روستا نیز در این زمینه به عنوان یک اولویت در نظر گرفته شود، تصریح کرد: امروز نباید بدون در نظر گرفتن نیاز اهالی روستاهای اطراف محل جدید انتقال پسماند روی، این انتقال صورت گیرد، به همین خاطر باید به قول‌هایی که در این زمینه به روستاییان داده شده است، عمل شود.

حقیقی با اشاره به اینکه تا زمانی که نتوانیم برای محلی که قرار است پسماند روی به آن انتقال یابد، باید تملک‌های لازم به صورت قانونی انجام شود، اظهار کرد: اعتباری که امسال در این زمینه در نظر گرفته شده، در حوزه انتقال پسماند بوده و از سال بعد تلاش خواهد شد تا اعتباراتی که به این منظور تخصیص پیدا می‌کند، در زمینه عارضه‌هایی که این پسماندها می‌تواند بر جای بگذارد، هزینه شود.

استاندار زنجان، از مقوله اشتغال به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم استان برشمرد و بیان کرد: یکی از موارد ایجاد اشتغال مربوط به مناطق روستایی است که در این راستا طرح منظومه اشتغال روستایی برای همه شهرستان‌های استان به همراه ارائه آموزش‌های لازم تدوین شده و بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، طرح مذکور بایدهر سال در ۹۰ روستا به اجرا گذاشته شود.
 

کد خبر: ۵٬۵۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha