۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
۴۶۶ کامیون سیب زمینی از مرزهای کردستان صادر شد
ناظر گمرکات کردستان:

۴۶۶ کامیون سیب زمینی از مرزهای کردستان صادر شد

کردستان- رحمانی‌پور، ناظر گمرکات کردستان از صادرات ۴۶۶ کامیون حامل بار سیب زمینی از مرزهای سیرانبند بانه و باشماق مریوان طی چند روز اخیر خبرداد.

بختیار رحمانی‌پور در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا ۲۴ آبان ورود محصولات کشاورزی به عراق از جمله سیب زمینی، گوجه فرنگی، پیاز شامل محدودیت فصلی تعیین شده می شود.

وی اضافه کرد: این محدودیت دربرگیرنده تعیین عوارض برای صادرکنندگان ایرانی است که پرداخت آن برای آنها صرفه اقتصادی ندارد لذا صادرات محصولاتشان به ویژه در بخش کشاورزی را به ایام بعد از برداشتن محدودیت فصلی موکول می کنند.

ناظر گمرکات کردستان افزود: طی چند روز اخیر که صادرات محصولات کشاورزی از مرزهای استان از سرگرفته شده و محدودیت‌های فصلی برداشته شده است ۴۶۶ کامیون حامل سیب زمینی از مرزهای باشماق مریوان و سیرانبد بانه به خارج از کشور صادر شدند.

رحمانی پوربا اشاره به صف های طولانی کامیون ها در مرز باشماق گفت: بازرگانان و تجار در روزهای انتهای رفع محدودیت های فصلی، کامیون های حامل بار خود را به مرزهای خروجی از جمله باشماق می فرستند و همین باعث ازدحام و ایجاد صف های طولانی می شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ گونه مشکلی در صادرات محصولات کشاورزی به خارج از کشور از طریق مرزهای استان وجود ندارد، یادآور شد: خدمات گمرکی گمرکات استان در شعب سنندج، باشماق مریوان ، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی ارائه می‌شود.

کد خبر: ۵۵٬۱۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha