۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
بالا رفتن سهام مدیر عامل تسلا را ثروتمندترین مرد جهان می کند!
رقابت ثروتی دو میلیاردر تسلا و آمازون؛

بالا رفتن سهام مدیر عامل تسلا را ثروتمندترین مرد جهان می کند!

بر اساس گزارشات رسیده از شرکت خودروسازی تسلا، اگر سهام خودروساز برقی پایدار بماند و شرکت موفق شود که متوسط سهم خود را به بالاتر از ۱۰۰ میلیارد دلار برساند، مدیرعامل این شرکت ثروتمندترین فرد جهان می شود.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از راشا تودی، سهام تسلا در شش ماه اخیر نزدیک به ۲۵۰ درصد صعود کرده و برای اولین بار در تاریخ، در ماه گذشته به ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است.  

گفتنی است که تجمع سهام حتی به این شرکت اجازه داده تا آستانه ۱۵۰ میلیارد دلاری را در اوایل ماه فوریه بشکند، پیش از آنکه قیمت ها در روز جمعه به ۸۰۰ دلار در هر سهم برسد.

در صورتی که تسلا موفق به حفظ موقعیت برای چند ماه آینده شود، مدیرعامل این شرکت ایلان ماسک که حقوق و دستمزدی دریافت نمی کند، بالاخره واجد شرایط دریافت چکی در ماه آوریل با توجه به جبران خسارت خود در سال ۲۰۱۸، خواهد بود.

جدا از برآورده شدن چندین هدف بزرگ مالی شرکت در گذشته، سهام تسلا باید با بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ارزش بازار، در هر دو میانگین ۳۰ روزه و شش ماهه ثابت باقی بماند.

این امر به ماسک اجازه می دهد ۱.۷ میلیون سهام تسلا را بخرد  و با پیش بینی گزینه سهام ۳۴۶ میلیون دلاری به ثروت چشمگیر این فرد میلیاردر اضافه می شود.

گفتنی است که مدیرعامل تسلا در حال حاضر سهمی در تسلا به ارزش حدود ۱۲ میلیارد دلار دارد. اگر او بتواند به هدف خود که تبدیل تسلا به یک شرکت ۶۵۰ میلیارد دلاری است برسد، وی به ثروتمندترین فرد روی کره زمین تبدیل می شود و جف بزوس مدیرعامل آمازون را به خاک می کشاند.

کد خبر: ۵٬۵۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha