۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
 نرخ ارز در بودجه سال آینده ۱۱۵۰۰ تومان تعیین شد
رئیس سازمان برنامه و بودجه:

نرخ ارز در بودجه سال آینده ۱۱۵۰۰ تومان تعیین شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: نرخ ارز را در لایحه بودجه سال آینده حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفتیم.

به گزارش بازار، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در جمع خبرنگاران  درباره نرخ ارز و نفت در بودجه ۱۴۰۰ گفت: نرخ ارز را در لایحه بودجه سال آینده حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفتیم و برآوردهای اولیه برای نفت نیز برای هر بشکه ۴۰ دلار است.
وی افزود: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در دولت مطرح شد و بعد از بحث و بررسی مورد تأیید قرار گرفت و مقرر شد که ما از شنبه کار تبصره‌ها را هم آغاز کنیم و قبل از ۱۵ آذر ماه به مجلس تقدیم کنیم. مجلس این نگرانی را داشت که این طرح‌شان به تایید و تصویب نرسد، چون ما مذاکراتی با مجلس داشتیم و در این لایحه تلاش شد که آن محورهای قابل اجرا از اصلاح ساختار در بودجه سال ۱۴۰۰ گنجانده شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: احیانا اگر موردی باقی‌مانده است، در اختیار نمایندگان مجلس هست که می‌توانند در فرآیند بحث و بررسی اصلاح ساختار را اعمال کنند؛ بنابراین از این جهت هیچ‌گونه نگرانی نیست.
رئیس سازمان برنامه و بودجه اظها داشت: فروش نفت، دریافت مالیات و فروش اوراق مالی منبع درآمدی دولت برای سال آینده خواهد بود و سال آینده اوراق کمتری نسبت به امسال واگذار شده و طبق قانون برنامه ششم توسعه عمل می‌شود.
نوبخت اضافه کرد: ظرفیت مالیاتی کشور نیز به گونه‌ای است که به ما اجازه می‌دهد بجای اتکا به نفت، از محل مالیات درآمد کسب کنیم. درباره نفت هم بر اساس میزان صادرات امسال تا صادرات در شرایط مطلوب برنامه‌ریزی کرده‌ایم و هرچه درآمد مازاد به‌دست بیاوریم صرف طرح‌های بزرگ، دولت الکترونیک، شرکت‌های دانش بنیان، طرح‌های نیمه‌تمام و تقویت طرح تحول سلامت شده و صرف هزینه‌های جاری نمی‌شود.

کد خبر: ۵۵٬۰۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha