۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲
شیرخام درب کارخانه ۵ هزارتومان/ تولیدکنندگان درافزایش قیمت لبنیات نقشی ندارند
سخنگوی انجمن فرآورده‌های لبنی:

شیرخام درب کارخانه ۵ هزارتومان/ تولیدکنندگان درافزایش قیمت لبنیات نقشی ندارند

بنی طبا، سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران گفت: با افزایش هزینه های تولید، شیرخام دامداران هم اکنون با احتساب هزینه های حمل و نقل به قیمت هر کیلوگرم ۵ هزار تومان در درب کارخانه به تولیدکنندگان محصولات لبنی تحویل می شود.

بازار؛ گروه اصناف: «محمد بنی طبا» روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارداشت: تولیدکنندگان در این شرایط اقتصادی شرمنده مردم هستند، ولی به علت افزایش قیمت شیرخام مجبور به افزایش قیمت محصولات لبنی هستند.

وی با اشاره به قیمت مصوب شیرخام یادآورشد: با وجود افزایش هزینه های تولید و نرخ تورم، هنوز هم قیمت مصوب شیرخام ۲۹۰۰ تومان است در حالی که دامداران آن را ۵ هزار تومان به کارخانه های تولید کننده محصولات لبنی می فروشند.

قیمت شیرخام به ۴ هزار و ۱۵۰ تومان افزایش یافت

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران اظهارداشت: در جلسه ای شب گذشته با حضور مسئولان برگزار شد درخواست دامداران مورد بررسی قرارگرفت، مقرر شد که قیمت مصوب شیرخام به ۴ هزار و ۱۵۰ تومان افزایش یابد در حالی که دامداران هم اکنون با فروش شیر به ۴ هزار و ۴۵۰ تومان و با احتساب هزینه های حمل ونقل، هرکیلوگرم شیر خام را ۵ هزار تومان درب کارخانه به تولید کنندگان لبنیات تحویل می دهند.

بنی طبا با بیان اینکه دامداران در این جلسه تاکید کردند که قیمت نهاده های دامی بسیار گران شده است، گفت: در این شرایط دلیل افزایش قیمت لبنیات، افزایش هزینه های تولید است و کارخانه های تولید کننده محصولات لبنی هیچ نقشی در آن ندارند و در واقع این افزایش قیمت بر تولیدکنندگان تحمیل شده است.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران اظهارداشت: دلیل افزایش هزینه های تولید سیاست های کلان اقتصادی کشور است که فشار بیشتری را بر تولیدکنندگان نهاده های دامی، دامداران، کارخانه های تولید محصولات لبنی و در نهایت بر مصرف کنندگان تحمیل می کند.

افزایش قیمت خام هفته آینده ابلاغ می شود

وی با بیان اینکه افزایش قیمت شیرخام به احتمال زیاد هفته آینده از طرف سازمان حمایت مصرف کنندگان و مصرف کنندگان رسما ابلاغ می شود، گفت: مسئولیت تولیدکنندگان محصولات لبنیات تامین کالای سبد خانواراست و حمایت و صیانت از قدرت خرید خانوارها با مسئولان و نظام سیاستگذاری کشور است و نباید توقع داشت که تولید کننده علاوه بر مسئولیت خود وظایف سایر بخشهای دیگر را نیز برعهده بگیرد.

بنی طبا تاکید کرد: شرکت های تولیدکننده لبنیات شرمنده مردم هستند و همان فشاری که بر مردم تحمیل می شود بر تولیدکنندگان نیز تحمیل می شود و برای جلوگیری از تعطیلی خطوط تولید و بیکاری کارگران چاره ای جز افزایش قیمت برای تولیدکنندگان باقی نمی ماند که آنهم با نظارت و آگاهی کامل مسئولان و دست اندرکاران انجام می شود.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران با اشاره به نرخ تورم ۴۰ درصدی کشور بیان کرد: همه می دانند تولیدکنندگان در افزایش نرخ تورم به ۴۰ درصد کشور هیچ نقشی ندارند و مسئولیت آنها تامین کالا و عرضه آن در بازار است تا کمبودی در بازار وجود نداشته باشد.

کد خبر: ۵۵٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha