۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
تولید ۵۵۰ کیلوگرم زعفران در لرستان/ طلای سرخ استان برندسازی می‌شود
مدیرجهاد کشاورزی خرم‌آباد:

تولید ۵۵۰ کیلوگرم زعفران در لرستان/ طلای سرخ استان برندسازی می‌شود

لرستان- بیرانوند، مدیرجهاد کشاورزی خرم‌آباد گفت: سازمان تعاون روستایی لرستان خرید تضمینی زعفران را در دستور کار قرار داده است و پیش‌بینی می‌شود ۵۵۰ کیلوگرم تولید زعفران داشته باشیم.

مراد بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: از دهه سوم آبان‌ ماه امسال، برداشت زعفران در سطح ۱۶۰ هکتار از مزارع شهرستان خرم‌آباد آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به میانگین برداشت زعفران در خرم‌آباد که حدود سه کیلوگرم در هکتار است، پیش بینی می‌شود بالغ بر ۵۵۰ کیلوگرم تولید داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰۰ خانوار روستایی در زمینه کشت زعفران، عنوان کرد: بیش از هزار کارگر ماهر مزارع زعفران در قالب تعاونی‌های خرد زنان با حمایت و برنامه ریزی جهاد کشاورزی، ساماندهی شده و آموزش لازم را فرا گرفته اند.

وی اظهار کرد: گردش مالی زعفران در خرم‌آباد بیش از ١١ میلیارد تومان در سال است که نقش بسزایی در اشتغال، بالا بردن توان معیشت و مهاجرت معکوس منطقه دارد.

بیرانوند تصریح کرد: از طرف مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی برای بیشتر زعفران کاران مجوز بسته‌بندی خانگی صادر شده و زعفران کاران عمده نیز در حال برندسازی و افزایش کیفیت بسته بندی‌های خود هستند که امیدواریم با تمهیداتی که در نظر گرفته شده بتوانیم زعفران استان را در سطح کشور و دنیا معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه تشکل زعفران‌کاران خرم‌آباد در حال شکل‌گیری است، گفت: در راستای حمایت از زعفران کاران، وزارت جهاد کشاورزی خرید تضمینی زعفران را توسط سازمان تعاون روستایی در دستور کار قرار داده است.

کد خبر: ۵۵٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha