۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
خودروی جدید ترکیه خریدارانی از خلیج فارس تا آلمان دارد
وزیر صنعت ترکیه:

خودروی جدید ترکیه خریدارانی از خلیج فارس تا آلمان دارد

وزیر صنعت و فناوری ترکیه می گوید پیشنهادات زیادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه و آلمان در خصوص خرید خودروی تولید ترکیه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از آناتولی، ترکیه پس از سپری کردن مسیری ۹۰ ساله به یکی از کشورهای موفق در عرصه مونتاژ، تولید قطعه و صادرات خودرو در جهان تبدیل شده و حالا در جست وجوی بازار جدید خود در حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه و آلمان است. اتفاقی که اگر رقم بخورد شاید ترک ها را به پر صادرات ترین کشور جهان در عرصه خودرو تبدیل کند.  

در همین خصوص مصطفی وارانک وزیرصنعت و تکنولوژی در جمع خبرنگاران در پارلمان آنکارا گفته که حداقل ۱۰ کشور از جمع کشورهای خلیج فارس و آسیای میانه برای خرید این خودروها با او تماس گرفته اند.

وی در این نشست تصریح کرد تعداد زیادی پیشنهاد درمورد خرید خودرو، مشارکت در تولید عناصر خاص آن و کمک به فرایند تولید آن وجود دارد.
وارانک با بیان این که ما علاقه مندیم به همه این پیشنهادات پاسخ مثبتی بدهیم گفت این در حالی است که هنوز کشور ما روند پیش فروش را شروع نکرده است و قطعا با آغاز پیش فروش، بر دامنه سفارشات افزوده خواهد شد

مقام ترکیه ای در ادامه افزود این پروژه به عنوان پروژه لوکوموتیو در ترکیه معروف است و  قطعا چنین طرحی، صنعت خودروسازی ما را دگرگون خواهد کرد
وارانک با بیان این که هنوز نامی برای این خودرو انتخاب نشده است، از جست و جو برای یافتن بهترین نام خبر داده و گفت این طرح با استقبال بسیار خوبی از سوی شهروندان ما مواجه شده است و در سطح و کلاس خود، همراه با قیمتی مناسب، با اسقبال ویژه تری نیز مواجه خواهد بود.

گروه مشترک سرمایه گذاری در خودروسازی ترکیه در ژوئن سال ۲۰۱۸ با حضور پنج غول صنعتی ترکیه ایجاد شد. گروه معروف به «توگو» قرار است تا سال ۲۰۳۰ پنج مدل مختلف - SUV، سدان، سی هاچ بک، b-SUV و b-MPV را تولید کرده و به عنوان برندهای ویژه خود تحویل بازار دهد.
دولت ترکیه نیز از خودروی بومی و ملی از طریق یارانه حمایت می کند.

وارنک همچنین در پاسخ به سوالی درباره تأثیر  ویروس بر تجارت گفت براساس ارزیابی سازمان های بین المللی، اقتصاد چین به دلیل ویروس کشنده تأثیر منفی خواهد پذیرفت و همین امر باعث می شود اقتصاد جهانی نیز تحت تأثیر منفی قرار گیرد.

با این حال، وارانک امیدوار است ترکیه بتواند به عنوان جایگزینی برای چین در برخی از عرصه های اقتصادی و تولیدی مطرح باشد. بر همین اساس وی ابراز امیدواری می کند ترکیه بتوان از مزایای بدست آمده بر اثر کرونا بهره برداری کند.

کد خبر: ۵٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha