۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
ورود به شهرهای قرمز یک میلیون تومان جریمه دارد
معاون انتظامی وزارت کشور:

ورود به شهرهای قرمز یک میلیون تومان جریمه دارد

ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: اعمال جریمه در شهرهای با شرایط قرمز یک میلیون تومان است.

به گزارش بازار، حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تشریح اقداماتی که در طرح محدودیت‌های هفته آینده باید اجرا شود، درباره اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها گفت: مبنای این طرح شهر محور است، به دلیل آنکه روی این موضوع بسیار بحث شد که در اجرا حداقل کمترین مشکل را داشته باشیم.

وی با اشاره به شاخص اعلام شده شهرها افزود: اگر در هر شهر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، در روز چهار نفر بستری شدند وضعیت آن شهر زرد است. اگر در روز ۶ نفر بستری شدند وضعیت آن شهر نارنجی است و اگر در هر شهر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، در روز ۱۰نفر بستری شدند وضعیت آن شهر قرمز است و طبق ضوابط اعلام شده اعمال می‌شود.

ذوالفقاری بیان کرد: مشاغل یا فعالیت‌های مشمول محدودیت به پنج گروه اداری، تجاری و بازرگانی، آموزشی، ‌فرهنگی و اجتماعی، و ترددها تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی با انتقاد از یکسان نبودن اعمال مقررات در استان‌ها در طرح قبلی گفت: اعمال مقررات در همه گروه‌ها و استان‌ها باید یکسان باشد و بدون تبعیض و ملاحظه همه ابعاد کار انجام شود.

معاون امنیتی انتظامی و اجتماعی وزیر کشور درباره وضعیت ترددها گفت: طبق طرح، ورود به شهرهای در وضعیت نارنجی و قرمز ممنوع است و کسی نمی‌تواند با پلاک غیربومی وارد شهری شود. فرد خاطی در صورت ورود به شهر نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود و راهور می‌تواند هر ۲۴ ساعت یک بار او را جریمه کند.

وی اضافه کرد: اعمال جریمه در شهرهای با شرایط قرمز یک میلیون تومان است.

ذوالفقاری گفت: اگر کسانی در شهر قرمز یا نارنجی حضور دارند، حق ورود به شهر دیگری در کشور را ندارند. اگر وارد هر شهری از کشور شدند به همان ترتیب مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند و اگر فردی از شهر قرمز، وارد هر شهری شود، یک میلیون جریمه می‌شود.

ذوالفقاری تصریح کرد:‌ طرح اعمال محدودیت که از شنبه اول آذر اجرایی می‌شود با محوریت فرمانداران با همکاری نیروی انتظامی است. این اختیار به استان‌ها و فرمانداران داده شده تا موارد اضطراری و ضروری را براساس تجربیات گذشته حل و فصل کنند.

معاون وزیر کشور تأکید کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از قبل اعلام شده الزامی است.

کد خبر: ۵۵٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha