۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
پهباد سمپاشی که قادر به پرواز در شب است!
رونمایی از جدیدترین پهباد سمپاش هوشمند شرکت DJI

پهباد سمپاشی که قادر به پرواز در شب است!

شرکت DJI که در ساخت انواع هواپیماهای بدون سرنشین شناخته شده است اخیرا از جدیدترین پهباد سمپاشی خود رونمایی کرده است. این پهباد قادر است در شب نیز پرواز کند و از موانعی مانند درخت و تیر برق عبور کند.

بازار؛ گروه کشاورزی: پهبادها یا هواپیماهای بدون سرنشین جایگاه ویژه ای در صنعت کشاورزی جهان به خود اختصاص داده اند و سازندگان این پهبادها برای به دست آوردن سهم بیشتر از بازار جهانی دائما در حال به روز رسانی و معرفی دستگاه های جدید با قابلیت های بالاتر هستند. امروز شرکت DJI با دارا بودن  سهم ۷۰ تا ۸۰ درصدی بازار در بخش هواپیماهای بدون سرنشین تجاری در سراسر جهان در حال حاضر رهبر جهانی در توسعه و ساخت هواپیماهای بدون سرنشین غیرنظامی و فناوری تصویربرداری هوایی محسوب می شود.

بر اساس این گزارش، مدیران شرکت DJI هفته گذشته (۲۳ آبان) اعلام کردند که هواپیمای بدون سرنشین جدید AGRAS T۲۰ خود را به صنعت کشاورزی جهان عرضه می کنند. به گفته مدیران ارشد این شرکت، پهباد T۲۰ یک راه حل سمپاشی دقیق بهبود یافته چه برای علف کش ها و سموم دفع آفات و یا پخش جدید بذرها و کودها،  کشاورزان ارائه می دهد.

این پهپاد مجهز به یک دوربین FPV در زمان واقعی و دو نورافکن است که حتی در حین انجام کار در نور کم، دید زنده و گسترده ای را در اختیار کاربران قرار می دهد؛ به این ترتیب است که این پهپاد را می توان در تاریکی به پرواز درآورد

پهبادی با قابلیت سمپاشی در عرض ۷ متر
بر اساس این گزارش، هواپیمای بدون سرنشین T۲۰ می تواند تا ۲۰ لیتر (۲۰ کیلوگرم) در هر مأموریت حمل کند و ۳۰ هکتار (۱۲ هکتار) در ساعت را پوشش دهد! این پهباد همچنین به هشت نازل (کنترل کننده حجم مایعاتی که قرار است در مزرعه پاشیده شود) و  پمپ با حجم زیاد مجهز است که می تواند مایعات را با سرعت حداکثر شش لیتر در دقیقه پخش کند.

از سوی دیگر این پهباد دارای یک طرح جدید جریان سنج الکترومغناطیسی چهار کاناله است و قادر است چهار شیلنگ را به صورت جداگانه کنترل کند که این قابلیت دستگاه، میزان جریان کارآمد را برای هر نازل تضمین می کند.

مدیران شرکت DJI می گویند: نازل های موجود در این طراحی جدید T۲۰ برای دستیابی به بهبود ۲۰ درصدی یکنواختی قطرات اسپری و عرض پاششی موثر ۷ متر بهینه سازی شده است.

توانایی تشخیص موانع در پروازهای شبانه و روزانه 
نکته جالب توجه در مور این پهباد این است که DJI AGRAS T۲۰ به سیستم رادار دیجیتال چند جانبه مجهز است که می تواند موانع را از همه جهات افقی تشخیص دهد.

در حقیقت این هواپیمای بدون سرنشین قادر است در هنگام پرواز در مناطق مختلف، به طور خودکار از هر مانعی دور بماند، بنابراین از ایمنی عملیاتی بالایی اطمینان حاصل می کند؛ به خصوص در صورت مواجهه با درختان و خطوط برق و غیره مفید است.

پهباد سمپاش T۲۰ دارای یک سیستم موقعیت یابی داخلی RTK است که ضمن تقویت عملیات تا حد زیادی، اطمینان و صحت کار سمپاشی دقیق را نیز ممکن می سازد.

سازندگان پهباد سمپاش T۲۰ در راستای ارائه قابلیت حمل و نقل بهتر این پهباد را به نحوی طراحی کرده اند که ظرف چند ثانیه جمع و باز می شود!

گفتنی است این پهپاد مجهز به یک دوربین FPV در زمان واقعی و دو نورافکن است که حتی در حین انجام کار در نور کم، دید زنده و گسترده ای را در اختیار کاربران قرار می دهد. به این ترتیب است که این پهپاد را می توان در تاریکی به پرواز درآورد و حتی در برابر آب نیز مقاوم است و  کل هواپیما قابل شستشو است.

T۲۰ برای سهولت حمل و نقل تاشو است
سازندگان این پهباد سمپاش در راستای ارائه قابلیت حمل و نقل بهتر در مقایسه با سایر هواپیماهای بدون سرنشین، طراحی مدولار DJI AGRAS T۲۰ را به نحوی انجام داده اند تا در چند ثانیه جمع و باز شود!

از سوی دیگر مخزن اسپری و باتری این پهباد هر دو قابل تعویض هستند که باعث کاهش زمان خرابی و

افزایش قابل توجه گردش کار می شود.

علاوه بر موارد ذکر شده، باید بدانید که این پهباد کنترل کننده هوشمند به یک نمایشگر بسیار روشن ۵.۵ اینچی مجهز شده است که حتی در شرایط تابش مستقیم خورشید نیز قابل مشاهده است.

 همچنین از یکسری باتری خارجی پشتیبانی می کند و می تواند دو برابر دیگر کنترل کننده های از راه دور دوام داشته باشد لذا برای بارهای طولانی یا سنگین بسیار مناسب است.

کد خبر: ۵۴٬۹۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha