۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
مشکلات اقتصادی آمریکا ناشی از ساختارهای معیوب داخلی است نه عوامل خارجی/ تبدیل انتخابات ریاست جمهوری به سریال طنز
گلوبال تایمز مطرح کرد:

مشکلات اقتصادی آمریکا ناشی از ساختارهای معیوب داخلی است نه عوامل خارجی/ تبدیل انتخابات ریاست جمهوری به سریال طنز

سیاستمداران آمریکایی باید بدانند که ماندن در خیالی که آمریکا هنوز ارباب طاقت فرسای جهان است و با این توهم در جهان رفتار می کند، برای کشورشان خطرناک است.

بازار؛ گروه بین الملل: پایگاه خبری گلوبال تایمز اخیر مقاله ای با قلم «مو لئو» با عنوان «عدم موفقیت آمریکا در کنترل تجارت خود، قدرت آن را تضعیف می کند» منتشر نموده است. ترجمه متن مقاله در ادامه می آید.

«باراک اوباما»، رئیس جمهور اسبق آمریکا در مصاحبه اخیر خود با برنامه CBS News گفت: ایالات متحده آمریکا اکنون در آنچه برخی از مردم آن را فروپاشی حقیقت می نامند است. من فکر می کنم دشمنان ما حالت ضعیف شده ما را دیده اند، نه فقط در اعلام نتیجه این انتخابات، بلکه در طی چند سال گذشته ما در ساختار سیاست شکاف هایی داریم که دشمنان ما متقاعد شده اند می توانند از آن بهره ببرند.

آنچه اوباما گفت می تواند اندیشه بسیاری از نخبگان ایالات متحده آمریکا باشد. افول ایالات متحده آمریکا بیش از حد واضح بوده است و این مهم نه تنها منجر به آشفتگی در ایالات متحده آمریکا شده است بلکه بلایایی را برای بقیه جهان نیز به بار آورده است. عدم موفقیت ایالات متحده آمریکا در جنگ COVID-۱۹ این مهم را اثبات می کند.

روند نزولی ایالات متحده آمریکا اخیراً آغاز نشده است. برخی از آمریکایی ها هنوز حزب یا رئیس جمهور خاصی را مقصر ضعیف شدن قدرت کشورشان و کمرنگ شدن تأثیر بین المللی آن می دانند - این ثابت می کند که ایالات متحده آمریکا هنوز علت واقعی مشکلات خود را پیدا نکرده است. کاهش قدرت ایالات متحده آمریکا در واقع نتیجه اجتناب ناپذیری از مشکلات ساختاری است که این کشور طی سالهای گذشته داشته است. اگر این مشکلات دیرینه نتواند به طور کامل ریشه کن شود، روند نزولی ایالات متحده همچنان برگشت ناپذیر خواهد بود. با این وجود، اوباما نگران است که دشمنان شاهد ضعیف شدن ایالات متحده آمریکا هستند.

ذهنیت نخبگان ایالات متحده آمریکا باعث سقوط بیشتر این کشور خواهد شد. ایالات متحده آمریکا یک دشمن دارد و آن خود ایالات متحده است. اما نخبگان آمریکایی غالباً این نکته را نادیده می گیرند. در گذشته، ایالات متحده امریکا با تکیه بر قدرت خود، برای جلب توجه مردم تناقضاتی را در سراسر جهان ایجاد کرده و موفق به پوشاندن مشکلات حل نشده انباشته شده است. با این حال ترفند بازی یک هژمون در آمریکا دیگر جواب نمی دهد. در حالی که محافظه کاران ایالات متحده آمریکا گرفتار مشکلات داخلی شده جهان در مسیر توسعه سریع قرار دارد.

علاوه بر ساختار سیستماتیک بسیار سخت جهت اصلاح، اکنون ایالات متحده آمریکا با مشکلات مالی و همچنین درگیری های نژادی و طبقاتی روبرو است که در صورت وجود، امید به راه حل بسیار سخت است. با چنین بار سنگینی، ایالات متحده آمریکا به سختی می تواند خستگی خود را پنهان کند، چه رسد به اینکه در رقابت های بین المللی شرکت کند. شکست در جنگ اپیدمی این مشکلات را زیر ذره بین قرار داده است. بنابراین بقیه جهان بر چگونگی نابودی ایالات متحده آمریکا - چراغ راه دموکراسی - تمرکز کرده اند.

با گذشت زمان، مشکلات ایالات متحده آمریکا آشکارتر و شدیدتر خواهد شد. اختلافات بین دو حزب و اختلاف آنها در توزیع منافع، این کشور را از رسیدگی موثرتر به مشکلات خود و انجام اصلاحات لازم بازمی دارد. جنون نهایی دولت ترامپ علیه چین فقط منافع سیاسی حزب جمهوریخواه را تحت تاثیر قرار می دهد.

چنین تقسیم بندی به دلیل مبارزات سیاسی شدید در ایالات متحده آمریکا بیش از پیش جبران ناپذیر شده است. نخبگان آمریکایی که منافع و برتری اخلاقی خود را دنبال می کنند، از اکثریت قریب به اتفاق مردم عادی آمریکا دور و دورتر می شوند. در نتیجه شکست سیستماتیک بوجود می آید.

مسخره بازی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا هنوز ادامه دارد. هرچه این سریال طنز و مسخره طولانی تر شود، بیشتر ثابت می شود که افول ایالات متحده آمریکا به خود آن بستگی است. وقت آن است که نخبگان آمریکایی از خواب بیدار شوند و نگاه خوبی به ایالات متحده آمریکا و جهان داشته باشند. آنها باید آگاه باشند که ماندن در خیالی که آمریکا هنوز ارباب طاقت فرسای جهان است و  با این توهم در جهان رفتار می کنند، برای کشورشان خطرناک است.

کد خبر: ۵۴٬۹۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha