۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
انگلیسی‌ها بیشترین بهره را از میادین مشترک با عراق می‌برند
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

انگلیسی‌ها بیشترین بهره را از میادین مشترک با عراق می‌برند

حیدری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از اینکه وزیر نفت به خاطر عدم برخورداری و بهره‌مندی از ذخایر عظیم مشترک با کشور عراق جنایت می‌کند، گفت: انگلیسی‌ها بیشترین بهره را از میادین می‌برند و وزیر نفت ما در خواب است و سیاسی‌کاری می کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، شهریار حیدری در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۸ آبان ماه) در نطق میان دستور خود، از کارکردها و عملکرد نهادهای اطلاعاتی کشور به ویژه وزارت اطلاعات به دلیل اشراف و انهدام کیس‌های سازمان یافته علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد و گفت: اقدامات اخیر بخش کوچکی از فعالیت‌های عظیم و کثیر این عزیزان است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان، افزود: بند ۹ اصل سوم قانون اساسی تاکید دارد که رفع تبعیضات ناروا و امکانات عادلانه در تمامی زمینه‌ها در حوزه مادی و معنوی باید برای همه یکسان باشد؛ آیا مناطقی که از جنوب تا شمال غرب، ۸ سال در دوران دفاع مقدس درگیر جنگ بودند در چارچوب همین قانون مورد توجه دولت قرار گرفته‌اند یا خیر؛ در این رابطه سوالاتی از وزرا دارم که مبین این ظلم‌هایی است که در حق این مردم شده است.

افزایش لجام گسیخته قیمت نهاده‌های کشاورزی تاثیر مستقیم بر معیشت مردم دارد
وی در تذکری به وزیر جهادکشاورزی در مورد مشکلات حوزه کشاورزی، ادامه داد: افزایش لجام گسیخته قیمت نهاده‌های کشاورزی تاثیر مستقیم بر معیشت مردم داشته و شاهد قیمت پایین و غیرمنطقی محصول استراتژیک گندم نسبت به افزایش هزینه‌های تولید هستیم از سویی بخش عمده‌ای از پروژه‌های عظیم تامین و توزیع آب در قالب سامانه گرمسیری و رودخانه‌های مرزی به دلیل کمبود اعتبار دچار رکود و بهره برداری شده است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس یازدهم به وزیر نیرو تذکر داد و گفت: علت بی‌توجهی به بیش از ۷۵۰۰ هکتار اراضی مستعد جامانده در حاشیه طرح گرمسیری و وقفه در بهره‌برداری از سدها و شبکه‌های کشور چیست؟ روا نیست که وزارت نیرو سیاسی‌کاری کند.

حیدری افزود: سدهای استان کرمانشاه چه سرنوشتی پیدا کرده‌اند؟ چرا تامین آب قطعه دوم سامانه گرمسیری را اجرا نمی‌کنید و دلیل کاهش سطح ۵ هزار هکتار این محدوده چیست و تخصیص آب موجود را برای چه افراد و اشخاصی در نظر گرفته اید؟  

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: موضوع جبران کسری تخصیص  مخازن سدهای گیلان غرب به میزان ۲۷ میلیون متر معکب از محل سامانه گرمسیری به کجا رسید؛ چرا اجرا نمی شود؟

وی در تذکری به وزیر راه و شهرسازی، گفت: شما در جلسه کمیسیون عمران گفتید هیچ گونه اعتباری برای پروژه های جدید نداریم اما چه شد که با تاکید برخی اشخاص به ویژه آقای نوبخت بسیاری از پروژه ها را اجرا کردید در حالی که پروژه استراتژیک و راهبرد جمهوری اسلامی ایران یعنی راه آهن استان کرمانشاه به خسروی و از آن طریق به بغداد و سوریه را انجام ندادید؛ آیا فراموش کردید که جاده‌های غیراستاندارد گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین هر روز تلفات دارند و قرار شد مشکل را حل کنید.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس یازدهم خطاب به رئیس جمهور، یادآور شد: آیا زمان اجابت تقاضای مردم زلزله زده نرسیده که از شما تقاضا کردند که یک سال دیگر وام‌هایشان را اهمال کنید؟ سه سال از زلزله مهیب سرپل ذهاب گذشته چه توجهی به این مناطق شده و آیا وزیر اقتصاد جنابعالی اقتصاد و معیشت را بلد است و در اقتصاد جنابعالی هدف‌گذاری برای ارتقای سطح معیشت مردم وجود دارد؟ آیا وزیر اقتصاد شما متوجه جنایت گمرکات جمهوری اسلامی در مرزها است که تمامی مرزها را به تعطیلی کشانده است چرا اقدامی انجام نمی دهید؟

حیدری با مورد خطاب قرار دادن رئیس جمهور، افزود: وزیر نفت شما چه کار می‌کند؛ ایشان به خاطر عدم برخورداری و بهره‌مندی از ذخایر عظیم مشترکی که با کشور عراق داریم جنایت می کند؛ انگلیسی ها بیشترین بهره را می برند و وزیر نفت ما در خواب است و سیاسی کاری می کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خطاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه چه مصلحتی بالاتر از این است که با منطقه آزاد قصرشیرین موافقت کنید که آلامی بر دردها و رنج های ۸ سال دفاع مقدس این مردمان باشد، است خطاب به رئیس جمهور گفت: پروسه پرداخت حقوق بازنشستگان مناطق جنگی ۳ سال طول می کشد چرا به این موضوع توجه نمی کنید؛ می طلبد به مسائل روستاییان مناطق مرزی توجه کنید.

کد خبر: ۵۴٬۹۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha