۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
تعرفه های جدید ترامپ ایرباس را هم زمین گیر کرد!
اتحادیه اروپا هم جریمه شد؛

تعرفه های جدید ترامپ ایرباس را هم زمین گیر کرد!

دولت ترامپ در روز گذشته اعلام کرد که با تهدید به تعرفه های شیب دار اتحادیه اروپا، آخرین تلاش ها برای مجازات این بلوک در پی یک اختلاف طولانی مدت در رابطه با یارانه هواپیماها ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از بیزینس اینسایدر، دولت ترامپ اعلام کرد که تعرفه های هواپیما های وارد شده از اتحادیه اروپا، مانند ایرباس  از ۱۰ درصد به ۱۵ درصد افزایش می یابد و از ۱۸ مارس به مرحله اجرا در خواهد آمد.

ایالات متحده مدتهاست که از اتحادیه اروپا شکایت کرده که بوئینگ را از طریق کمکهای مالی خود به ایرباس، در معرض ضرر و زیان مالی قرار داده است.

گفتنی است که ایرباس یک شرکت هوافضا چند ملیتی اروپا می باشد که در سال ۲۰۱۹  بیشترین سفارشات هواپیمایی را در اختیار گرفت.

 دفتر نمایندگی تجاری ایالات متحده، همچنین لیست سایر محصولات برخی از کشورهای عضو فعلی و سابق اتحادیه اروپا را که مشمول دریافت ۲۵ درصدی حقوق اضافی هستند، اصلاح کرد. برخی از موارد حذف شد و برخی دیگر به لیست تعرفه ۲۵ درصد اضافه شدند.

پس از آن، تعرفه های مربوط به مواد غذایی، محصولات صنعتی و پوشاک لوکس صورت گرفت. در واقع سازمان تجارت جهانی چراغ سبز را به دولت نشان داد تا در ماه سپتامبر ۷.۵ میلیارد دلار محصولات اروپایی را هدف قرار دهد.

گفتنی است که دولت ترامپ به طور فزاینده ای در اختلافات اقتصادی خود با اتحادیه اروپا به تعرفه ها روی آورده است. پس از تصویب مالیات توسط فرانسه در ماه ژوئیه،  بسیاری از غول های فناوری آمریکایی آن را اعمال کردند در حالی که ایالات متحده هر کدام را به طور جداگانه تهدید کرد که به ارزش ۲.۴ میلیارد دلار مالیات را در رابطه با واردات خود بپردازند.

شایان ذکر است که برخی نگران بودند که ایالات متحده تعرفه ها را تا ۱۰۰ درصد را اعمال کند همانطور که بارها تهدید کرده بود این کار را در پایان سال گذشته انجام دهد.

قانون گذاران و مشاغل به شدت از اعمال تعرفه ها تا ۱۰۰ درصد انتقاد کردند و هشدار دادند که این امر باعث افزایش هزینه ها برای مشاغل و مصرف کنندگان آمریکایی خواهد شد.

در ماه ژانویه، بوئینگ دفتر نمایندگی امریکا را ترغیب کرد اقدامات تنبیهی علیه اتحادیه اروپا را افزایش دهد، اما افزود که باید بار شرکت های داخلی و شرکت های تولیدی را به دوش بکشد.

معاون رئیس جمهور و مشاور عمومی در نامه ای به این دفتر اظهار کرد که تعرفه ها باید به گونه ای هدف گرفته شوند که بازیکنان کلیدی مورد نیاز برای  ایرباس را برجسته کنند و مهمترین آنها این است که اتحادیه اروپا را به طور فعال درگیر حل و فصل سریع این موضوع نمایند.

کد خبر: ۵٬۴۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha