۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
رقابت خودرو سازان دنیا برای تصاحب بازار خودروهای کراس اوور/ اینفینیتی QX۵۵ را رونمایی کرد
مدیریت یک ایرانی در ساخت مدرن ترین خودروهای دنیا؛

رقابت خودرو سازان دنیا برای تصاحب بازار خودروهای کراس اوور/ اینفینیتی QX۵۵ را رونمایی کرد

اینفینیتی به تازگی محصول جدید خود یعنی QX۵۵ مدل ۲۰۲۲ را رونمایی کرده است. فروش QX۵۵ از بهار سال ۲۰۲۱ در آمریکا و کاناد آغاز خواهد شد، این خودرو مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر با حجم ۲ لیتر و دارای توربوشارژر با قدرت  ۲۶۸ اسب بخار است.

بازار؛ گروه خودرو: خودروسازی اینفینتی که برند لوکس نیسان محسوب می‌شود، به تازگی محصول جدید خود یعنی QX۵۵ مدل ۲۰۲۲ را رونمایی کرده است. QX۵۵ برای تصاحب سهم بیشتر بازار این برند در خودروهای کراس اوور طراحی و ساخته شده است. زیرا رقابت اصلی خودروسازان در دنیا اکنون برای تصاحب سهم بیشتر بازار خودرو کراس اوور است. طراحی این خودرو هرچند خط مشی جدید را دنبال کرده است، اما الگوهای از محصولات قدیمی این برند را با خود در ظاهر حفظ کرده است.

طراحان QX۵۵ سعی کردند که با استفاده از طراحی کراس کوپه و انحنای سقف، در طراحی این خودرو تا حد زیاد آن را مشابه خودرو اف ایکس این خودروساز در سال ۲۰۰۳ تبدیل کنند. بخش عضلانی و البته منحنی دار سطح بدنه این خودرو سبب شده ظاهر تهاجمی در عین حال آرام برای هر بیننده القا شود. این خودرو قرار است با هشت رنگ‌بندی به بازار عرضه شود، این مساله تاثیر مثبتی در فروش این کراس اوور برای بازارهای جهانی خواهد داشت.

آنطور که مشخص هست، اینفینتی برای QX۵۵ مشخصات فنی قابل توجهی را در نظر گرفته است. این خودرو مجهز به یک پیشرانه چهارسیلندر با حجم ۲ لیتر و دارای توربوشارژر است. این پیشرانه می‌تواند ۲۶۸ اسب بخار و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهد. نیروی تولید شده در پیشرانه این خودرو به وسیله یک گیربکس سی وی تی به دو محور این خودرو منتقل می‌شود. شاید چهارچرخ محرک بودن این کراس اوور، اقبال مناسب‌تری در بازارهای جهانی برای این خودرو فراهم کند. هنگام رانندگی با این خودرو، به طور اتوماتیک و پیش فرض، صد درصد قدرت تولیدی پیشرانه به محوز جلو خودرو منتقل می‌شود. اینفینتی با نصب سیستم هوشمند، قابلیتی را برای این خودرو فراهم کرده است که به محض لغزش حرکت، ۵۰ درصد از قدرت موتور به محور عقب منتقل می‌شود. این مورد سبب افزایش چسبندگی و پایداری بیشتر خودرو خواهد شد.

طراحی داخلی این خودرو، مانند ترند طراحی روز محصولات سایر خودروسازان مجهز به سیستم‌های سرگرمی، رفاهی و ایمنی است. در داخل کابین این خودرو اولین نکته‌ای که هر بیننده‌ای را به خود مجذوب می‌کند، وجود دو صفحه نمایش لمسی ۸ و ۷ اینچی برای کنترل سیستم‌ها و سرگرمی و انتخاب آپشن‌ها است. این سیستم از هر دو سیستم عامل تلفن‌های همراه هوشمند یعنی اندروید و آی او اس پشتیبانی می‌کند. همچنین سه پورت USB برای شارژ تلفن‌های هوشمند در این خودرو در نظر گرفته شده است.

QX۵۵ در سه سطح لوکس، اقتصادی و سفارشی قابل خرید است. همه مدل ها با امکانات استاندارد مانند چراغ های جلو LED، سانروف متحرک کشویی برقی، و صندلی های جلو گرمکن دار عرضه می شوند. سیستم صوتی با ۱۶ بلندگو Bose، نمایشگر سربالا، روکش چوب منافذ باز افرا و روکش چرم نیمه آنیلین در ترکیب رنگ موناکو قرمز توام با گرافیت، جذابیت طراحی این خودرو را افزایش داده است. سرنشینان عقب این خودرو برخلاف سایرخودروهای کراس اوور برخوردار بوده و در زمان استفاده طولانی مدت از خودرو، احساس خستگی نخواهند داشت.

گفتنی است که فروش QX۵۵ از بهار سال ۲۰۲۱ در آمریکا و کاناد آغاز خواهد شد، همچنین قیمت‌گذاری این خودرو پیش از فروش و عرضه به بازارانجام خواهد شد.

گفتنی است که در حال حاضر مدیرعامل اینفینتی یک ایرانی است، سکان هدایت این خودروسازی در دست پیمان کارگر مدیرعامل اسبق پارس خودرو است.  

کد خبر: ۵۴٬۸۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha