۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
گرانترین شهرهای جهان در عصر کرونا / تهران چه جایگاهی دارد؟

گرانترین شهرهای جهان در عصر کرونا / تهران چه جایگاهی دارد؟

زندگی در یک شهر دارای امکانات فراوان رؤیای بسیاری از مردم جهان است اما تحقق آن در بحبوحه شیوع کرونا دشوارتر شده است.

به گزارش بازار، شیوع بیماری کووید-۱۹ تحقق رؤیای زندگی در یک شهر بزرگ و پرامکانات را دشوارتر کرده است به خصوص اگر پای هنگ‌کنگ، پاریس و زوریخ در میان باشد. بنا بر یافته‌های «اکونومیست» که قیمت ۱۳۸ کالا را در ۱۳۳ شهر جهان مقایسه کرده است، این ۳ شهر، هم‌اکنون به طور مشترک در صدر جدول گرانترین شهرهای جهان قرار دارند.

این ارزیابی آخرین بار در ماه مارس (اسفند) انجام شده بود. اما در ارزیابی جدید می‌توان تأثیر شیوع کووید-۱۹ را بر افزایش هزینه زندگی در شهرهای اروپایی مشاهده کرد. افزایش ارزش فرانک سوئیس و یورو هزینه‌های زندگی را در اروپای غربی افزایش داده است. اما کاهش ارزش دلار، هزینه‌های زندگی را در شرق اروپا، قاره آمریکا و آفریقا کاهش داده است.

سنگاپور و اوساکا نیز که پیشتر در صدر جدول قرار داشتند، به رده های چهارم و پنجم رفته اند. خروج کارگران خارجی از سنگاپور به دلیل شیوع کرونا مهمترین دلیل ارزانتر شدن هزینه‌های زندگی در این منطقه است. جمعیت سنگاپور برای نخستین بار در ۱۷ سال اخیر با کاهش مواجه شده است.

ژنو، نیویورک، کپنهاگ و لس‌آنجلس در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند. سیدنی و لندن نیز در رده‌های ۱۵ و ۱۷ قرار دارند.

اما بیشترین افزایش هزینه در این جدول، متعلق به شهر تهران است که از رده ۱۰۶ به رده ۷۹ صعود کرده است. دلیل این امر نیز تحریم‌های آمریکا عنوان می‌شود که بر بهای کالاها تأثیرگذار بوده است.

دمشق و تاشکند نیز در این جدول، ارزانترین شهرهای جهان معرفی شده‌اند.

کد خبر: ۵۴٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha