۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
توسعه طرح‌های اشتغال‌زای پایدار شیلاتی برای ماهشهری‌ها

توسعه طرح‌های اشتغال‌زای پایدار شیلاتی برای ماهشهری‌ها

معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران از ایجاد و توسعه طرح هایی با هدف اشتغال پایدار برای بومیان بندرماهشهر در سطوح مختلف با پشتیبانی صنعت خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، نبیی اله خون میرزایی در نشست بررسی توسعه طرح های شیلات که با حضور سرپرست شیلات استان خوزستان، فرماندار بندرماهشهر و جمعی از مسئولین محلی و کشوری در ماهشهر برگزار شد اظهار کرد: با توجه به ساحلی بودن شهرستان ماهشهر، این شهرستان ظرفیت های شیلاتی بسیار زیادی دارد.

خون میرزایی گفت: فعالیت های آبزی پروری که در استان خوزستان و استان بوشهر انجام شده است، اطمینان خاطر نسبت به یک تجربه موفق را برای اجرا در بندرماهشهر برای ما ایجاد می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: بسته های پیشنهادی مختلفی را برای فعالیت های غیرصنعتی شامل آبزی پروری و حفظ اشتغال جامعه صیادی برای بندرماهشهر طراحی کردیم که با پشتیبانی های اعتباری و تسهیلاتی این طرح ها به مرحله اجرا خواهد رسید.

وی افزود: هدف اصلی این طرح ها، اشتغال پایدار برای بومیان در سطوح مشاغل خانگی، مشاغل خرد و سرمایه گذاری برای مشاغل کلان و بلند مدت است.

خون میرزایی درباره برنامه های سازمان شیلات برای رفع مشکلات جامعه صیادی شهرستان گفت: تکمیل اسکله بندرامام خمینی(ره) یکی از دغدغه های اصلی صیادان بود که با کمک فرماندار بندرماهشهر و استاندار خوزستان تکمیل آن ادامه خواهد یافت.

خون میرزایی عدم لایروبی اسکله ها را دغدغه دیگر صیادان برشمرد و گفت: لایروبی این اسکله ها در دستور کار است و آن را از طریق سازمان بنادر و کشتیرانی پیگیری خواهیم کرد.

رییس سازمان شیلات ایران گفت: با توجه به محدودیت ذخایر دریا، شیلات هیچ برنامه ای برای صدور مجوز صید ندارد و بیشترین تمرکز برای استفاده بهینه از سواحل دریا و حرکت به سمت آبزی پروری در دریا و خشکی است.

وی در خصوص مشکل سوخت شناورهای صیادی اظهار داشت: با توافق نهایی که با وزارت نفت صورت گرفت، فرآیند به استان ها ابلاغ شده و همکاران صیاد باید از طریق اتحادیه، در سامانه پیش بینی شده ثبت نام کنند و حواله های سوخت خود را از این طریق دریافت نمایند.

فتح اله ابوعلی، سرپرست شیلات خوزستان نیز در خصوص این نشست گفت: با توجه به ظرفیت های استان خوزستان و شهرستان بندرماهشهر در زمینه شیلات، طرح هایی با محوریت شیلات برای ایجاد اشتغال های کوتاه مدت که به سرعت به بهره برداری برسند و اشتغال های میان مدت و بلند مدت ارایه شد.

وی ادامه داد: این برنامه ها که با توجه به استعداد ها و ظرفیت های شهرستان پیش بینی شده در دو زمینه اشتغال خانگی و اشتغال صنعتی برنامه ریزی شده است.

کد خبر: ۵٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha