۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
تهاتر نفت و فرآورده در کشور به سند مالی تبدیل می شود
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس:

تهاتر نفت و فرآورده در کشور به سند مالی تبدیل می شود

زنگنه، رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح ساختار بودجه یک بحث بسیار مهم و زیبایی در کشور است.

به گزاش بازار، «محسن زنگنه» ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره ضرورت اصلاح ساختار بودجه افزود: معظم له در سال ۹۷ از مجلس و دولت خواست که اصلاح ساختار بودجه را در دستور کار خود قرار دهند.

وی اظهارداشت: اصلاح ساختار بودجه با اصلاح چند ماده و تبصره امکان پذیر نیست بلکه تلاش ها و اقدامات گسترده ای را طلب می کند.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات، زاوه و رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح ساختار بودجه را می توان به چهار بخش از قبیل «درآمدها»، «هزینه ها»، «شیوه بودجه نویسی، تصویب، تائید و ابلاغ» و «اصلاحات نهادی مثل شفافیت و عدالت» تقسیم کرد.

وی در ادامه افزود: شفافیت و عدالت جدا از اعداد و ارقام باید در بودجه به معنای واقعی متبلور باشد.

زنگنه بیان داشت: کلیات ۱۲ بند طرح اصلاح ساختار بودجه امروز در مجلس تصویب و فردا جزئیات آن در صحن علنی بررسی خواهد شد.

وی گفت: این اصلاح ساختار به آن معنای کامل نیست به همین دلیل طرح مزبور به نام «طرح برخی از احکام اصلاح ساختار بودجه» لقب گرفته است.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات، زاوه و رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: اتفاقات بزرگی با تصویب همین ۱۲ بند در بودجه خواهد افتاد.

وی اظهارداشت: برای مثال در یکی از بندهای طرح اصلاح ساختار بودجه آمده که رابطه مالی بین شرکت ملی نفت و پالایشگاه ها باید به یک قرارداد مالی تبدیل شود یعنی پالایشگاه در برابر دریافت نفت باید ضمانت نامه مالی در اختیار شرکت نفت قرار دهند و حداکثر طی یک ماه نیز نسبت به تسویه اقدام کند.

زنگنه ادامه داد: بدین ترتیب با این اقدام تهاتر نفت و فرآورده در کشور به یک سند مالی تبدیل خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر روزانه ۲ تا ۲,۵ میلیون بشکه نفت خام در داخل تبدیل به انواع فرآورده می شود.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات، زاوه و رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: برای مثال بند دیگر که در این طرح آمده در خصوص پرداخت به ذی نفع نهایی است یعنی دولت باید سیستم کامل نظام پرداخت اعتباری را ایجاد کند تا پرداخت فقط به ذی نفع نهایی بدون واسطه و بر اساس شناسه پرداخت صورت گیرد.

وی یادآورشد: بنا به گفته بانک مرکزی زیرساخت های لازم برای ایجاد نظام جامع پرداخت اعتباری در کشور فراهم است و به راحتی می توان چنین سیستمی را راه اندازی کرد.

کد خبر: ۵۴٬۸۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha