۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
مجلس و دولت به دنبال حمایت همه جانبه از بورس هستند
نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی:

مجلس و دولت به دنبال حمایت همه جانبه از بورس هستند

میرتاج الدینی، نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: در نشست فراکسیون انقلاب نقطه مشترک اظهارات صاحب نظران بورس این بود که وضعیت بازار سرمایه در هشت روز اخیر مثبت بوده و روند رو به بهبود است، از طرفی نظام از جمله مجلس و دولت به دنبال حمایت همه جانبه از بورس هستند.

به گزارش بازار، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، در تشریح نشست عصر دیروز سه شنبه (۲۷ آبان ماه)  مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس، گفت: نشست امروز با دستور کار بررسی وضعیت بازار بورس و راه کارهای تقویت این بازار با حضور دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و برخی از کارشناسان و صاحب نظران بازار سرمایه برگزار شد.

نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی ادامه داد: در این نشست محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس، گزارشی از وضعیت بازار بورس و تصمیمات اتخاذ شده در این شورا ارائه کرد. همچنین در این جلسه قالیباف رئیس مجلس مطالبی را درباره ضرورت حمایت از بازار بورس مطرح کردند.

وی گفت: نقطه مشترک اظهارات صاحب نظران بورس در نشست امروز این بود که وضعیت بازار سرمایه در هشت روز اخیر مثبت بوده و روند رو به بهبود است، از طرفی نظام از جمله مجلس و دولت به دنبال حمایت همه جانبه از بورس هستند و شفافیت بورس و عدم پیچیدگی و بروکراسی یکی از مزیت های این بازار بوده و سایر بازارها این مزیت را ندارند.

میرتاج الدینی افزود: در نشست امروز بر این مسئله تأکید شد که می توان با اصلاح برخی از قوانین مرتبط بازار سرمایه، وضعیت بورس را بهتر کرده و مشکلات پیش آمده را برطرف کرد، در این جلسه کارشناسان توضیحاتی را درباره دلایل افت شاخص کلی بورس ارائه کردند. همچنین در این نشست بر نقش آموزشی رسانه ملی برای تقویت متقاضیان حضور در بازار تأکید شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: بازار بورس ایران یکی بزرگ ترین بازارها در دنیا محسوب می شود و می توان از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی کشور استفاده کرد. از طرفی با آسیب شناسی درست و با توجه به ویژگی های بازارسرمایه، می توان به گونه ای برنامه ریزی کرد تا مشکلات گذشته دیگر تکرار نشود.

وی گفت: نقص شرکت های حقوقی و بازارگردان ها بسیار اساسی است، از این رو در این رابطه، نواقص قانونی وجود دارد که کارشناس ها پیشنهاداتی را در این خصوص مطرح کردند.

کد خبر: ۵۴٬۸۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha