۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
احیای ۲۸ واحد تولیدی در استان البرز/ کرونا راندمان واحدهای صنعتی را افزایش داد
سرپرست شهرک های صنعتی البرز در گفتگو با بازار:

احیای ۲۸ واحد تولیدی در استان البرز/ کرونا راندمان واحدهای صنعتی را افزایش داد

مهدی پور، سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان البرز، گفت: در حال حاضر، بیش از ۵۰ واحد صنعتی و تولیدی در زمینه تولید ماسک، مواد شوینده و ضدعفونی کننده در سطح شهرک های صنعتی استان البرز به فعالیت مشغول هستند.

سجاد صفری؛ بازار: «علی مهدی پور» در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که در سطح شرکت شهرک های صنعتی استان البرز چند شهرک صنعتی فعالیت دارند و در این شهرک ها چند واحد تولیدی فعالیت دارند و میزان اشتغالزایی آن ها چقدر است؟ اظهار داشت: در سطح شرکت شهرک های صنعتی استان البرز تعداد ۱۳ شهرک صنعتی دولتی فعالیت دارند.

وی افزود: در شهرک های صنعتی استان البرز، تعداد ۱ هزار و ۵۸۹ واحد صنعتی و تولیدی فعالیت دارند که اشتغالزایی آنها ۳۸ هزار و ۸۱۵ نفر است.  

احیای ۱۰۰ واحد تولیدی در دستور کار
سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان البرز در پاسخ به این پرسش که چند واحد تولیدی و صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان، راکد هستند و تا پایان شهریورماه سالجاری، چند واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگردانده شده است و طبق برنامه ریزی های انجام شده در راستای احیای واحدهای تولیدی راکد، قرار است تا پایان سالجاری، چند واحد صنعتی، وارد مدار تولید شوند؟ به بازار، گفت: تعداد ۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی از مجموع ۱ هزار و ۵۸۹ واحد تولیدی و صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان البرز، غیرفعال هستند.

مهدی پور اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تا پایان شهریورماه تعداد ۲۸ واحد تولیدی و صنعتی راکد در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان به چرخه تولید بازگردانده شده اند.

وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار است تا پایان سالجاری، تعداد ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد به چرخه تولید برگردانده شوند در صورتی که تا پایان شهریورماه ۲۸ واحد صنعتی و تولیدی راکد وارد مدار تولید شده اند و تا پایان سالجاری، تعداد ۷۲ واحد تولیدی و صنعتی به چرخه تولید بازگردانده می شوند.

تاثیر کرونا بر واحدهای تولیدی استان
سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان البرز در پاسخ به این پرسش که بیماری کرونا چه تاثیری بر راندمان واحدهای تولیدی استان، گذاشته است و آیا در حال حاضر، فعالیت آن ها به حالت عادی برگشته است و چند واحد تولیدی در زمینه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده و شوینده فعالیت دارند؟ به بازار، گفت: با شیوع بیماری کرونا در کشور، با اتخاذ تدابیر مناسب و تشکیل کمیته پیشگیری در سطح استان و همچنین به لحاظ ماموریت ابلاغی به شرکت شهرک های صنعتی با هدف برنامه ریزی و اجرای مصوبات و کاهش مخاطرات ناشی از این اپیدمی، هماهنگی با شرکت های خدماتی و نهادهای خدمات رسان صورت پذیرفت.

مهدی پور اظهار داشت: خوشبختانه، واحدهای صنعتی و تولیدی استان البرز به دلیل اینکه، پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند بیماری کرونا کمترین تاثیر بر نیروی انسانی واحدهای تولیدی و صنعتی، گذاشته است.

وی افزود: با شیوع بیماری کرونا در کشور و به لحاظ تاثیر بر رفتار مصرف کنندگان، بعضی از محصولات تولیدی با کاهش تقاضا روبرو شدند و در مقابل، بعضی از محصولات تولیدی در حوزه های بهداشتی و اقلام مرتبط مقابله با بیماری کوید ۱۹ با افزایش تقاضا رو بررو شدند که این موضوع، منجر به افزایش بیش از ۱۰۰ در صدی ظرفیت تولید واحدهای صنعتی مرتبط، شده است.

مهدی پور تصریح کرد: در حال حاضر، بیش از ۵۰ واحد صنعتی و تولیدی در زمینه تولید ماسک، مواد شوینده و مواد ضدعفونی کننده در سطح شهرک های صنعتی استان البرز به فعالیت مشغول هستند.

مشوق هایی برای سرمایه گذاران جدید
سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان البرز در پاسخ به این پرسش که شرکت شهرک های صنعتی استان، برای تشویق سرمایه گذاران جدید برای ورود به عرصه تولید چه برنامه هایی مدنظر دارد؟ به بازار، گفت: شرکت شهرک های صنعتی استان البرز برای ورود سرمایه گذاران جدید به عرصه تولید مشوق های متعددی را در نظر گرفته است.

مهدی پور اظهار داشت: ارائه تخفیف ۱۰ درصدی و مشوق برای واگذاری اراضی بزرگ صنعتی به سرمایه گذاران جدید، استمهال بدهی معوق سرمایه گذاران صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی تابعه و ارائه برنامه های حمایتی صنایع کوچک و متوسط از جمله مشوق هایی است که برای سرمایه گذاران جدید در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: برگزاری رایگان دوره های آموزشی، برگزاری تورهای صنعتی، حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی و... از دیگر مشوق هایی است که سرمایه گذاران جدید می توانند از آن بهره مند شوند.

کد خبر: ۵۴٬۸۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha