۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
۷ هزار زنجانی بیمه بیکاری دریافت کردند
مدیر کل تامین اجتماعی زنجان:

۷ هزار زنجانی بیمه بیکاری دریافت کردند

زنجان- علیاری، مدیر کل تامین اجتماعی زنجان با بیان اینکه هشت هزار و ۵۰۰ نفر در استان زنجان برای بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند، گفت: تاکنون هفت هزار نفر موفق به دریافت بیمه بیکاری شده اند.

مسعود علیاری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه کارگران در صورت ابتلا به کرونا با دریافت گواهی معتبر از پزشک از مرخصی استعلاجی برخوردار خواهند شد، گفت: این مرخصی باید با توجه به ماده ۷۴ قانون کار به تایید سازمان تامین اجتماعی برسد. 

وی اظهار کرد: اگر فرد با تشخیص پزشک، مشکوک به کرونا باشد و در قرنطینه قرار بگیرد و یا مبتلا به این بیماری شده و تحت درمان باشد حق استفاده از مرخصی استعلاجی را خواهد دارد و غرامت دستمزد این ایام توسط سازمان تامین اجتماعی به کارگر پرداخت می شود. 

مدیرکل تامین اجتماعی زنجان با بیان اینکه هشت هزار و ۵۰۰ نفر در استان زنجان برای بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند، گفت: تاکنون هفت هزار نفر موفق به دریافت بیمه بیکاری شده اند و  متقاضیان بهره مندی از بیمه بیکاری که به علت کرونا دچار آسیب شدند از طرف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تامین اجتماعی معرفی شدند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: تأمین اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است و مأموریت اصلی این مجموعه تحت پوشش قرار دادن کارگران و کارکنان مزد و حقوق‌بگیر به‌صورت اجباری و صاحبان حرفه و مشاغل آزاد به‌صورت اختیاری است.

کد خبر: ۵۴٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha