۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
گردش مالی تولید انگور در زنجان ۷۵۰ هزار میلیارد تومان است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

گردش مالی تولید انگور در زنجان ۷۵۰ هزار میلیارد تومان است

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه استان زنجان در تولید انگور رتبه هفتم کشوری را دارد، گفت: گردش مالی این محصول ۷۵۰ هزار میلیارد تومان است ولی امسال این درآمد کاهش یافت. 

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار،با بیان اینکه ۳۰ هزار تاکتدار استان زنجان بخشی از محصول انگور را به تیزاب تبدیل می کنند، گفت: امسال تولید انگور در استان خوب بود و ۳۰ هزار تن کشمش هم دراستان تولید شد. 

وی با بیان اینکه استان زنجان در تولید انگور رتبه هفتم کشوری  را دارد، اظهار کرد: گردش مالی این محصول ۷۵۰ هزار میلیارد تومان است ولی امسال این درآمد کاهش یافت. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار هکتار باغ انگور در استان زنجان وجود دارد،گفت: سالانه  بیش از ۱۸۶ هزار تن انگور در استان تولید می‌شود.

تاراسی از فعالیت چهار کارخانه فعال فرآوری کشمش در استان خبر داد و گفت: بخشی از محصول انگور تولید شده به صورت تازه خوری مصرف می‌شود و این محصول به کشورهای مختلف هم صادر می شود. 

وی تاکید کرد: ۶۰ درصد محصول انگور در استان زنجان نیز به صورت سنتی به کشمش تبدیل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه  استان زنجان در بحث صادرات کشمش عملکرد بسیار خوبی در سطح کشور  دارد، ابراز داشت: کشمش رتبه سوم صادرات استان را به خود اختصاص داده است. 

کد خبر: ۵۴٬۷۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha