۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
پرداخت تسهیلات نوسازی به ۶ واحد بزرگ صنعتی در قم/ تأمین برق شهرک شکوهیه
رئیس سازمان صمت قم خبر داد؛

پرداخت تسهیلات نوسازی به ۶ واحد بزرگ صنعتی در قم/ تأمین برق شهرک شکوهیه

قم - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: برای ۶ واحد صنعتی بزرگ در قم ۵۶ میلیارد تومان تسهیلات برای امر نوسازی و توسعه تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمود سیجانی امروز سه‌شنبه پس از سی و یکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران از پرداخت تسهیلات برای ۶ واحد بزرگ صنعتی استان خبر داد و بیان کرد: توسعه و بهسازی واحدهای موجود در اولویت پیگیری این ستاد قرار گرفته است و در قالب کمیته بررسی برای ۶ واحد صنعتی بزرگ بالای ۱۰۰ نفر اختیارات را به استان‌ها داده شده و ۵۶ میلیارد تومان به این واحدها اختصاص و به بانک‌های عامل هم معرفی شدند.

وی افزود: این تسهیلات در زمینه سرمایه در گردش، پروژه‌های نیمه تمام و هم‌چنین تسهیلات ثابت پرداخت شده است تا برای توسعه و نوسازی ماشین آلات خود اقدام کنند؛ برای گشت گلخانه‌ای هم ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات تصویب شد.

نگاه ویژه به بخش گردشگری و دانش بنیان قم
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: طبق دستورالعمل ابلاغیه قرار است به ۳ بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت ‌شود که این تسهیلات طبق بررسی صورت گرفته از اوایل مرداد شروع و تا سال ۱۴۰۰ نیز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تاکنون مبلغ ۸۱۰ میلیارد تومان از این ابلاغیه هدف‌گذاری شده به بخش صنعت و ۲۲۰ میلیارد تومان هم به بخش گردشگری و هم‌چنین ۸۰ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی تخصیص یافته است، تصریح کرد: این تسهیلات بر اساس ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه و طرح‌ها اختصاص می‌یابد ولی بخش گردشگری قم با بررسی ما تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی هم می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

به گفته سیجانی،‌ شرکت‌های دانش بنیان به دلیل اهمیت حمایت با پیشرفت فیزیکی کمتری نیز از این حمایت‌ها بهره‌مند می‌شوند؛ بخش گردشگری هم باید برای جذب این منابع مالی تعامل مطلوب‌تری داشته باشد.

وی با اشاره به میزان اختصاص این تسهیلات در ۳ بخش مهم گردشگری، کشاورزی و صنایع گفت: تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان در بخش صنعت از سوی بانک‌ها پرداخت شده که در بخش‌های رونق تولید تخصیص یافته و هم‌چنین ۴۶ میلیارد تومان هم برای بخش کشاورزی و یک و نیم میلیارد تومان برای گردشگری نیز پرداخت شده است.

تفاهم نامه شرکت توزیع برق تهران برای تأمین برق شکوهیه
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان کرد: طی تفاهم نامه شرکت توزیع برق تهران و سازمان مدیریت با شرکت شهرک‌های صنعتی شکوهیه قرار است برق این شهرک تأمین شود و طی این تفاهم نامه تا پایان سال برق کامل این شهرک تأمین خواهد شد.

وی با بیان مصوبه اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره تأکید بر برگزاری جلسات ویدئو کنفرانسی بیان کرد: بر اساس دستورالعمل دیگر این کارگروه و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد جلسات این ستاد از طریق ویدئو کنفرانس تشکیل شود.

کد خبر: ۵۴٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha